Solcelleanlæg

Vores inverter på solcelleanlægget er bogstavelig talt sprunget i luften. Der sidder et par store kondensatorer/spoler efter udseendet at dømme, som er eksploderet og en ækel, stinkende substans er sprøjtet rundt inde i kabinettet.

Elektrikeren har forberedt os på en udgift på op imod 25.000 kr., hvilket piner mig en del.

Er det almindeligt, at sådan noget lort ikke holder mere end, som i dette tilfælde, 6 år? Jeg har i løbet af få dage hørt om flere, der har haft tilsvarende kedelige oplevelser.

Det har altid været ubehagelig varmt, når det arbejdede hårdt og køleblæseren arbejder stort set straks solen er fremme.

Det er et tysk anlæg fra en producent, der hedder Solar.


Med venlig hilsen
ktm

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved ikke, hvor tit inverterne opgiver ævret, men en hurtig søgning på nettet viser en pris på ca. 15000 kr. +montage. Danfoss laver også invertere. Dem har jeg ikke søgt på.

Inverter


fase

Grunden til, at jeg spørger er, at jeg overvejer om vi i det hele taget skal fortsætte projektet. Hvis det er normalt med så kort driftstid, bliver det noget tvivlsomt, om der er forretning i det især også med de evindelige forringelser, som vi udsættes for.


Med venlig hilsen
ktm

 

tja - er de monteret et "normalt" tempereret sted og uden fugt ?

Det er nok varmen som har dræbt dine, muligvis hvis blæsere er gået i udu - de holder ikke evigt.


jeg har 3 anlæg - de 2 er "kina" invertere (uden blæsere) og de køre fint der ud af
(de er monteret i et isoleret værksted som om sommeren kan blive lidt lunt (25 grader)

Derud over har jeg også en tysk/italiensk inverter som ligeledes køre der ud af (er monteret udvendig på husets nordside)

ingen fejl indtil nu.



De er alle lige som dine fra 2012

Den tysk/italienske inverter har nogle mppt som sider ved hver solcelle - de går i stykker og jeg planlægger at pille dem af da de ikke bidrager posistivt.

Kina inverterne virker som om de er bedst - rinmelig simple og levere varen/ydelsen

det er i øvrigt en ældre model af denne jeg har 2 stk af (uden mppt) 

https://www.vivaenergi.dk/solcelle-webshop/220V_Nettilsluttet/1992-growatt-3000-S-inverter

Jeg træder stadig vande mht hvad jeg skal gøre og gribe i. Jeg har desværre ikke en skid forstand på disse sager.


Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis