Carport højde

Hej allesammen


Hvor høj må en carport være? 


Har naboen ret til at klage over højden på carport fordi det ødelægger deres udsyn? 


På forhånd tak

Vh 


Melek
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alt andet lige, normalt hvis ikke andet er tinglyst, lokal plan mv., Max højde 2,5 meter i skel, samt gående 2,5 meter fra skel.

Ja enhver har selvfølgelig ret til at klage, men om given kommune vil give klageren ret er sandeligt noget helt andet, i så fald kræver det at bygningsreglementet ikke er overholdt.

Der kan også være lokalplaner der er mere restriktive, end den gældende lovgivning.

Men kan du ikke undgå at ødelægge naboens udsyn, ved at plasere din carport anderledes ? 


Vi prøver igen, i morgen --

For at være helt ærlig så ødelægger den ikke naboens udsyn. De ser kun en 20 cm af det. Men han er sådan en type som ikke skal gøre det nemt for nogen men tilgengæld har han selv ret til det hele i følge ham :) han har kamera der optager vores have, sat lamper op så ledningerne sidder på vores fælles hegn. Det er iorden  men 20 cm ødelægger det hele for ham


Melek

Du har ret til at bygge 12 meter i skellet. Du har også ret til at få fjernet, den del af det fælles hegn, som carporten fylder. 

Det fælles hegn skal kunne vedligeholdes fra begge sider.

Hegnet står formentlig i skellet?

Har du tjek på hvor skelpælene står?

Naboen har ret til at sætte "noget" fast på hans side af hegnet. Hvis naboen sætter noget fast oven på hegnet er det straks værre.

Hvad i alverden, optager naboen med kamera ind i jeres have?!

Hvis det er rigtigt kan Politiet stoppe det lige med det samme.

Annonce

Forstår jeg ret? Så vores carport kan stå ved siden af vores fælleshegn, som også er skel, formeder jeg. Fælleshegn har bygget vi også sammen for et par år siden men en del besvær da han ændrede mening heletiden. 

Hvad er værre med ting på hegn? For hans ledninger sidder ovenpå hegn. 


Jeg vedhæfter billedet




Melek
Vedhæftede filer:

Melek

Du kan læse om reglerne her

https://www.bolius.dk/maa-naboen-bygge-carport-helt-i-skel-og-saa-bare-fjerne-haekken-uden-at-det-er-aftalt-med-os-45467



Kurt B. Andersen

Tak 


Melek

Der må godt monteres ledning på fælles hegn, såfremt det ikke udgør nogen fare eller vanskeliggør vedligeholdelsen.

Hvis det er et kamera på det sidste billed, sidder det drøn ulovligt. Naboen må hverken overvåge din have eller offentlig vej, sti eller fælles indkørsel.

Ud fra din beskrivelse, vil jeg anbefale du får klappet sagen af med Teknisk Forvaltning i din kommune. Som du beskriver projektet er jeg ret sikker på du får medhold uden ændringer.

Du skal ikke lade dig skræmme af at naboen truer med at klage.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis