Afslutning af Radonspærre

Hej
Vi fik et firma til at lave vores gulvvarme. Det inkluderede at lægge isolering, radonspærre og beton. Det er færdigt og nu udestår det at vi afslutter detaljerne.
Der er lands alle kanterne rundt i huset Radonspærre op langs væggen. Er der nogen der ved hvordan man afslutter dette?
Jeg har læst at den burde have været spændt fast med en form for spændebånd eller silikonefuge.

På den understående billed kan man se hvordan det ser ud i et af vores rum.
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skulle gerne være lagt en egnet tættende fuge/klister mellem radonspærre og muren under gulvhøjde. Så du skal egentlig bare skære det overskydende af. Men du kan jo lige spørge firmaet om der er det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kan se at den ikke er fastgjort under gulvet. Den er flere steder sat fast med PU skum mellem mur og Fugt/radonspærre eller blot sikret med søm. Jeg kan i flere hjørner se ned mellem spærre og muren.
Vil det i princippet ikke betyde at der kan trænge vand op langs kanterne på muren?

Du skal ikke være nervøs for vand, da firmaet bør have lavet et kapilarbrydende lag under betonen. Men radonsikringen er spildt arbejde.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fandt du ud af hvordan denne skulle afsluttes?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis