Ford focus c-max 2004 TDCI taber kraft

Jeg har brug for hjælp, jeg har en Ford focus c-max fra 2004 vi er lige kommet hjem fra en tur, bilen er begyndt at ryge en grå røg og den taber kraft, der er ingen acceleration i bilen, hvad kan det være?


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den har nok smidt en toppakning. Kig i motorrummet, om der mangler vand i ekspansionsbeholderen, og tag oliepåfyldningsdækslet af. Hvis der er snask i dækslet er der vand i olien.


 

- Eller såmænd bare din EGR ventil...


 

Jeg kan ihvertfal bekræfte at defekt egr ventil resulterer i manglende kræfter i sådan en. Jeg havde sådan en focus, hvor egr satte sig fast på en camping tur, det var nærmest umuligt at trække vognen med over bakkerne. Kan huske motorlampen også lyste. Gør din det? 

Jeg skiftede den selv, hvilket tog maks 45 minutter og så skulle den lige kalibreres i forscan, hvilket måske tog 10 minutter. Sparede omkring 1500 på denne opgave. 


Morten

Nej ingen lamper lyser men der kommer en kraftig røg fra motoren 🙀


 

Meget røg lyder som en defekt turbo i mine ører. Desværre. Men det bør selvfølgelig undersøges nærmere. Det er desværre en forholdsvis dyr ting, at få fikset på værksted (cirka 15 af de stærke) 🙄. 


Morten

Fandt du frem til årsagen til dit problem? 


Morten

Dødsdommen er kommet defekt turbo hvad deraf følger, 15 - 18 k for den rep 😲🤑


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis