Bygning af skrå carport

Kære brugere

Jeg skal til at lave en “skrå” carport, og har derfor brug for råd ift. reglerne for bygning af sådan en. Der er mindre end 2,5 meter fra bygningens ydervæg til naboskel, dog vil den være ca. 2,20 (højde) meter i den ende, men ca. 2,70 mod mit hus. Dog vil carporten være under 2,5 meter ca. 3 meter fra skel, pga. hældningen. Mit spørgsmål er må carporten gerne være 2,70 i højden ved mit hus, og så ca. 2,40 ved ca. 3 meter fra skel? Eller må den slet ikke overstige 2,5 meter i højden? Der er fra huset til naboskel 4 meter. Endvidere overholder carporten alle regler ellers ift. kvm og længde.

Mvh. 

Søren

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må bygge op til 2,5 i skel. Denne højde skal holdes indtil 2,5 meter ind på din grund. Herefter er højden fri. Så det er faktisk en kvadrat 2,5x2,5 m. Læs byggereglementet fra 2018. Her står også noget om brandsikring mod skel. Så dit forslag til carport er acceptabelt, hvis du holder regnvand på egen grund.


 

Hej Uldal

Vil det sige jeg godt kan bygge carporten uden godkendelse? Men at byggeriet skal indberettes efterfølgende? Altså som sagt så er den 2,70 i højden ved mit hus, og fra mit hus og ca. 3 meter meter fra skel er bygningen ca. 2,40 meter pga hældningen, altså ind mod naboen og 2,5 meter fra skel overstiger den ikke 2,5 meter.

Byggeriet kommer til at bestå af fibercement beklædning, så tænker det dækkende ift. brandsikkerhed og taget bliver tagpap, er det også sikret ift. brand?

Mht brandsikring, må du læse op på ‘18 bygningsreglementet eller spørge din kommune. Mht størrelse er de nye regler: op til 35 kvm (før 10 kvm), skal du intet foretage dig. Fra 35-50 kvm skal du meddele kommunen det, så det kommer med i BBR. Over 50 kvm skal der byggetilladelse til.

..... men!! Det er totalkvm! Hvis du har et bette cykelskur i forvejen, skal disse kvm tælles med i totalen.


 

Tak for svaret! 

Har intet, bygger skuret i selve carporten, regner med den bliver ca. 40 kvm. 👍 

Læser lige op ift. bygningsreglementet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis