Bænksliber ledning klippet a

Hej alle sammen

Har søgt google tyk og tyndt uden rigtig at kunne finde et svar der hva brugbart , mit spørgmål er , jeg har li købt en bænksliber på auktion en kef slibette hvor ledningen er klippet af , der er 4 ledninger ,der står kun 1 2 3 på ledninger og så jord alle andre ledninger er sorte , hvordan ved jeg hvad de skal tilkobles i , i en cee stik eller kan jeg bruge en normal 240v stik ?!.. eller skal det være en han cee stik der bar bliver sat på 1 (L1).  2 på (L2 og 3 på (L3) og så self jord ? Jeg vedhæfter billedet så i kan følge med .?!

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Ja vi kan sagtens følge med, maskinen skal køre på 3 x 400 volt samt jord.

Så du skal bruge det røde cee stik, hvis du ellers har en kontakt/stik til det.

Der kan også bruges sådan et stik hvis det er sådan en kontakt du har


Vi prøver igen, i morgen --

Den gul/grønne til jord, de tre sorte til hver sin fase på CEE stikket. Hvis maskinen kører baglæns bytter du om på to af faserne, det er ligegyldigt hvilke.



Super tak for hurtig respons har en cee kontakt så jeg sætter bar en cee stik på , og krydser fingrene for at det går 😅, tænker bar er det ligegyldigt med de sorte fase ledninger ? Eller skal det være in1 2 3 række følge siden du ( Bent Andersen ) nævner jeg skal bytte om på faserne vis den køre baglæns 

Annonce

Du kan jo ligeså godt montere ledningerne 1 2 3, og løber den "baglæns" så byt 2 af de sorte rundt. 



Vi prøver igen, i morgen --

Je_ns  det er jeg med på men forstår bare ikk hvorfor den skulle køre baglæns vis det bliver samlet i korrekt rækkefølge .

Tænk ikke så meget over det, bare prøv :)



Hvad Bent skriver er helt korrekt hvis du skal have den rigtige forklaring så skal vi ud i lidt avanceret (for de fleste) 3 faset ac teori. I det røde cee stik er der og angivet L1, L2 og L3 hvis du sætter de sort på det samme nummer som du har så er der ret stor sandsynlighed for at den kører den rigtige vej rundt. Eller bytter du bare f.eks 1 og 2 rundt med hinanden. 

Super tak for hjælpen alle sammen :)

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis