Skabslåge

Skabslåge ødelagt 

Jeg søger gode råd til at få lavet det igen - faldt fra en stige , greb fat i døren, som så røg af. Træet er ret ødelagt. Kæresten hun er ej heller glad.

Der er desværre ikke naboskab, og det er IKEA skab. Jeg har overvejet spartel, men aner kkke levende råd lige nu.

Håner I kan hjælpe mig på vej 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det bedste ville være at finde en stump krydsfiner på en 6-8mm tykkelse. Det passes til så den kan dække skaden. Så mærker du op på skabssiden og med et stemmejern hugger du forsigtigt ud så stumpen kan være der og nogenlunde flugter med skabssiden. Så en gang snedkerlim og så mangler du bare at bore huller til hængslet.

Måske kan du spartle men skal det være araldit e.l.

Men den bedste reperation vil være med en krydsfinerstump.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermits forslag er løsningen. Hvis du ikke kan stemme så korrekt, kan du bore ud med et forstnerbor, og lægge en rund prop i.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Citat: Kæresten hun er ej heller glad. 

Mon det havde været bedre om du havde slået dig 1/4 ihjel

Det er meget vanskelig at stemme ud i så forholdsvis tynd spånplade. Har du adgang til overfræser så er den bedre til det.

Jeg vil anbefale polyuretan lim, det har den egenskab at det ekspanderer lidt så den bedre kommer ind i de ujævnheder der vil være i spånpladen. Husk at fugte begge overflader let inden limning. 

Det er en god ide at have aviser på gulv og hylder da det er noget vanskeligt at få af igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også