Flækket terrassebrædde - kan det fixes?

Jeg har en terrasse som har stået ubehandlet noget tid (er ved at ordne den nu) men desværre er et par af brædderne flækket. Er det muligt at lime dem på en eller anden måde?


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal det være med PU-lim


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Eller monter da et nyt! Så dyre er de heller ikke.


 

uldal skrev den 30-06-2019 07:09:41

Eller monter da et nyt! Så dyre er de heller ikke.

 Det har du ret i. Kan du se ud fra billedet hvilken type træ det kan være? Det er tidligere ejer der har lagt terrassen

Det ligner polsk stærekassetræ.   

Spøg til side - har du energien kan du lægge et nyt i lærk. Lærk kan med fordel købes som blokvarer på savværkerne.

Husk at lægge med marvsiden op, og kanterne affaset så I ikke får splinter i fødderne.

Skal det være med et minimum af vedligeholdelse, kan komposit være en mulighed, men vælg ikke sort - det er som at gå på en varm stegepande med bare fødder.   


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Det er alm fyrretræ 25x120. Men du skal nok have fat i skruemaskiner og gået alle skruer efter. De kigger op. Desværre ser plankerne noooget slidte ud, så du kunne jo følge ranzaus råd.


 

Helt enig med Uldal - de skruer skal undersænkes hurtigst muligt.

Jeg kan levende forestille mig hvordan et par barnefødder har det efter en tur på "sømmåtten"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja det er ikke optimalt - havde 'glemt' at behandle den siden jeg købte sommerhuset og så går det pludselig stærkt. Jeg efterskruer og skifter nok brættet ud. Tak for råd!

Undskyld udbruddet, men Få det nu fixet!! Nye brædder! De ligner puba!


 

uldal skrev den 30-06-2019 16:17:28

Undskyld udbruddet, men Få det nu fixet!! Nye brædder! De ligner puba!

 Ja, det er ikke optimalt. Jeg må nok bide i det sure æble og få det skiftet

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis