Isolering af hulrum

Hej alle,

Vi har fået bestilt isolering til hulrum mellem yder og indervæg. Men styrkerne der er bestilt er af een tykkelse der matcher hulrumstykkelsen. 

Nu er jeg bange for ar vi skulle have bestilt den halve tykkelse isolering, så de kan ligge i “forband”. I to lag med overlap mellem stykkerne... øv, øv, øv... 

Men er det et problem hvis stykkerne sættes så de er helt tæt? 

På forhånd tak for svar! :) 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal du ikke bekymre dig om. Det er den normale fremgangsmåde. Når det er lodret kan du jo næsten ikke undgå at batsene kommer til at hvile oven på hinanden. Dog skal du jo sikre dig at de kommer til at røre hinanden sideværts, men det sikres ved at banke den netop placerede bag let ind mod den anden.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Man bruger ikke dampspærre på en dobbelt ydermur, som der her er tale om. Men hvis der menes dampspærre ved loftkonstruktionen så er det korrekt at det naturligvis tætner for trækgener 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er tydeligvis ikke tale om en regulær hulmur med sten på begge sider. Hvordan skulle man få batts derned? Men trådstarteren bør nok liiiige forklare lidt mere i detaljer, hvis der er tvivl.


 

Lad mig uddybe... (og tak for svarene, so far!)

Ydervæggen er bindingsværk... tavlerne bliver pudset op på ny. Der sættes en ny væg i gasbeton indvendigt - efter foreskrifterne - på nyt fundament. opbygningen er også efter anbefalinger fra konstruktør. 

Spørgsmålet er, hvad konsekvenserne er mht kuldebro etc. når det er hele (enkelte) batts, der sættes tæt(!) - og ikke i halve tykkelser i forbandt.

Jeg har hørt fra flere der siger det er almindeligt at isolere helt ud, så længe de sættes tæt, og at der ikke er "gennemtræk" ud gennem sprækkerne. 

Håber det er lidt mere klart nu. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis