Oliefyr vil ikke tænde

Mit oliefyr har været løbet tør, og nu kan jeg ikke starte det. Den knap hvor man tænder for det virker ikke. Den lyser ikke og der er ingen modstand når jeg trykker på den. 

Er der nogen som ved hvad det handler om? 


På forhånd tak! 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du trykket på knappen nede på selve oliebrænderen ?


Vi prøver igen, i morgen --

det er lidt noget skidt noget tyder på at der skal en ny styring til .styringen hvis brænder er magen til den på billedet nemt afmonteres den sidder med clips men det er sikkert billigere at købe en brugt brænder 

Uh - det lyder dyrt ... men tak fordi du gav dig tid til at svare. 

Ved du, om det er fordi fyret har været løbet tør, at den kan være gået i stykker? 

Nej - der er strøm på fyret, der er lys i displayet. Men om der er strøm på brænderen ved jeg ikke 

Nu ved jeg ikke hvilken oliebrænder du har, men normalt er der en forvarmer i oliefyret, så der går lige et par minutter før der sker noget.

Er der lys i knappen på oliebrænderne

og har du prøvet at trykke gentagne gange efter hinanden


Vi prøver igen, i morgen --

Der er ikke lys i noget som helst på selve brænderen. 

Displayet på fyret virker fint - så jeg formoder at det er strømmen til brænderen som ikke virker? 


Prøv at skriv hvilke kedel og oliebrænder det drejer sig om..

Der sidder ´nok nogle små sikringer i styringen på kedlen, tjek også om stikket nede på oliebrænderen sidder rigtigt det kunne måske være gået løst hvis du har rodet lidt med brænderne..


Vi prøver igen, i morgen --

Oliefyret er et Baxi - det samme er brænderen. 

Som jeg ser det sidder stikkene fint. Jeg har heller ikke gjort andet end at forsøge at tænde det på startknappen. 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis