Demontage af vinduer. Hvad er dette her?

Hej 

Skal have skiftet mine vinduer i den ene side af huset denne weekend.

Vil helst have de gamle ud med intakt ramme da jeg gerne vil genbruge dem i et drivhus projekt.
Men hvad pokker er det, de er skruet fast med?

Og hvordan løsnes det?


Mvh 

Søren H. Christensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne ligne en justerbar karmskrue. Hvis de er samme størrelse som dem fra biltema kan de afmonteres med denne nøgle

har du prøvet om en umbracko passer i hullet

Ja men kan ikke komme langt nok ind og få fat, pga den i midten. Så den kammer over 


Mvh 

Søren H. Christensen

Ofte skærer man søm eller skruer over imellem vindues ramme og mur. Men hvis det er noget hærdet, så er det naturligvis lidt vanskeligere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

skal vinduerne genbruges til andet siden du vil have dem hele ud, for en bajonet sav kan gøre underværker.

jetdirect skrev den 28-06-2019 22:23:19

skal vinduerne genbruges til andet siden du vil have dem hele ud, for en bajonet sav kan gøre underværker.

 Læs første indlæg :)

Vinduerne fejler intet udover de er termoglas og jeg vil have bondehus vinduer, da det passer til huset. 


Mvh 

Søren H. Christensen

Nå skruerne var super nemme at få ud. Men.... Vinduerne var nærmest limet i med PU skum. Så efter en times tid opgav jeg at få karm ud i hel tilstand. Endte med at skære alt i dele med bajonet sav. Men i kom de nye vinduer. Så er det "bare" finish og noget fugning samt indlæggelse af isolering rundt om vinduerne. 


Mvh 

Søren H. Christensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis