Mursten fra jord

Hej 

Jeg har et spørgsmål ang. mursten der har ligget i jorden.

Jeg har et hus fra 69 som skal have skiftet nogle mursten ud pga frost sprængninger og andre reperationer. Jeg har fundet en masse mursten i jorden som den tidligere ejer har gravet ned/lagt som fliser ved skur. Spørgsmålet er nu om de kan bruges ?

Jeg har haft 2 murer ude som skulle give tilbud på de reperationer der skulle laves og den ene siger at de ikke kan bruges og den anden siger at de sagtens kan bruges bare de er helt tørre. Hvad skal jeg tro på? På den ene side vil jeg gerne have den samme farve mursten de steder hvor der skal skiftes ud men på den anden side vil jeg også blive træt af at hvis de bruges og så viser det sig at de ikke dur.

mvh Lars

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke svare på selve dit spørgsmål, men jeg kan fortælle fra mit eget hus (´39), at jeg havde rigeligt med bagsten, men ikke mange med facade, og slet ikke hjørner. Jeg købte en del brugte sten til 20kr + moms, det har jeg været virkelig glad for, at jeg gjorde. Hver gang jeg kommer forbi et hus med rep. med forkerte sten tænker jeg på det. Ja, det var lidt besværligt og krævede nogle køreture. Så medmindre det er virkelig mange sten det drejer sig om, så tror jeg jeg ville vælge nogle "friske" brugte for en sikkerheds skyld.

Jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne bruges, forudsat selvfølgelig at de er rene. Giv dem en tur med vand og skurebørste eller en forsigtig tur med højtryksrenser. Ingen kemi!

Og så stabel dem med luft imellem ligesom på teglværket når de skal brændes, under et halvtag eller evt indendøre, så tørrer de hurtigt


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis