Lecablokke i allerede støbt sokkel

Hejsa😊 Jeg er igang med at bygge et kolonihavehus. Jeg har fået gravet sokkelen, og fået støbt min rende med 90 cm beton. Jeg har dog ladet være med at sætte den første række af leca blokke, på grund af jeg ikke havde så meget tid. 

Jeg har derfor lavet så der er cirka 50 cm hele vejen rundt ned til den færdig støbte sokkel, og mine blokke er 15*19*49. Det vil sige jeg har cirka 10 cm at sætte min første række lecablokke i. 

Men mit spørgsmål går egenligt ud på om stærkheden eller holdbarheden er god nok, når man ikke har sat den første række i den allerede støbte rende?

PS: har mine gevindstænger med op hele vejen rundt.

Mvh Søren 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Holdbarheden bliver lige så god i 1. række/skift som i 2. muret række/skift, såfremt du støber/"murer" 1. række på den rene støbte sokkel.

Hejsa igen, tusind tak for hjælpen det giver sådan en uerfaren ung mand som mig lidt mod på selv, at på at få sat den første række af leca blokke :)

Men som i siger skal jeg sørge for der ingen jord eller skidt er på den støbte sokkel, som kan gøre det ikke binder? :)

Rytter123 skrev den 28-06-2019 09:17:20


Jeg har derfor lavet så der er cirka 50 cm hele vejen rundt ned til den færdig støbte sokkel, og mine blokke er 15*19*49. Det vil sige jeg har cirka 10 cm at sætte min første række lecablokke i. 

PS: har mine gevindstænger med op hele vejen rundt.

Mvh Søren 

 Bare nysgerrig, hvad mener du med du har 10 cm at saette din foeste raekke lecablokke i

og hvad goer de gevindstaenger

PS. er der nogen der ved hvordan man aendre det saa min computer skriver et OE naar jeg trykker paa OE tasten, min datter har leget med mit tastatur, og nu laver den bare  ; ' [ istedet for ae oe og aa.. 

hej

FoXX skrev den 28-06-2019 21:50:28

Pizzabager har du prøvet indstillinger-> tid og sprog?

Mvh.

Mikkel

Edit : Det kan måske også være i BIOS

 jeg fandt det, hun har fået ændret sproget. hold alt nede og tryk på shift, så kunne jeg skrive æøå igen :)

velkommen på lds

Det er lidt uheldig at du har 50 cm tilbage før endelig højde er nået. Lecablokke fylder 20 cm i højden incl. fuge. Og 20 + 20 er som bekendt 40 cm. så jeg forstår godt dine 10 cm til at sætte 1 række i. Og det er faktisk ikke så nemt, da det er bedst at mure dem i med en mørtel - cement blanding, med en fuge på 1-2 cm. .


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis