computer mærker !!

Dav er der nogle der ved om kenex er et godt mærke.
hvad syndes i er det bedste computer mærke ???

:evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Steffen
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smukke.. øhh. :shock: Steffen

Det er fuldstændig med computermærker som med religion - alle har en mening - og der findes ikke et endegyldigt svar... Generelt kan det siges at det er vigtigere hvad der sidder inden i en computer - og ikke hvad den hedder....

Jeg kender ikke Kenex (jeg køber altid dele fra nettet og samler selv). Men mærker som Dell og Compaq har lækkert design - ok komponenter men er temmelig dyre.. Som med så meget andet betaler man for et navn man kender... om man får en bedre service/rådgivning er nok lidt mere usikkert :roll:

Hvad skal du bruge din computer til?? internet-surfing og alm office brug?!? eller skal den virkelig have lov at arbejde med fx grafik-tunge spil..
giv et svar på dette og list komponenterne i denne Kenex fx med et link til forhandleren - det er bedst hvis det er så detaljeret som muligt..

Mvh
/Niels
hej neils

jeg er kun 13 år men bliver snart 14, så jeg skal nok mest bruge den til grafik tunge spil og surfing på nettet.

min computer som jeg for om en uge. er på:

Intel Celeron 2,5 GHz processer

512 MB DDR ram

80 GB harddisk 7200 omdr./min

16 x DVD/ 52 x 24 x 52 CD-Brænder kombidrev

Geforce FX5200 grafik m/ 128Mb DDR ram og TV out

Trådløs tastatur og optisk mus

Netkort

Diskettedrev

Tastatur + scroll mus

24 måneders telefonsupport

Windows XP/ Works 7.0/ Picture it og Links 2003

Excl. skærm

Jeg kunne godt tænke mig 512 ddr ram mere engang kender du et godt sted hvor man kunne købe sådan nogle, billige.

min mor har lige fået ADSL på hindes pc, og vi havde snakket om en trødløs forbindelse op til min pc. ved tdc kan man købe en for 600,- men + 300,- for modtager altså vi skal ofre 900,- og det syndes vi er lidt for meget, ved du om det er det, eller syndes du det er en rimlig pris ?

Hilsen steffen biggrin biggrin

Steffen
Hej igen Steffen..

Det lyder ikke som om du kommer til at mangle noget i computerkraft foreløbigt :-D Jeg gætter på du glæder dig ret meget til din nye maskine..
- et hurtigt svar på dine spørgsmål:

ekstra RAM: Når du engang mener dine 512 MB ikke er nok så brug www.edbpriser.dk klik på linket "hardware" og vælg "Ram-blokke" Herefter indtaster du hvilken type ddr ram du vil ha' fx 2700 mhz.. og herefter vil du blive præsenteret for en liste over de 10 billigste priser på RAM-blokke.. Mange af butikkerne er internetbutikker men bed din mor om at købe dem via hendes dankort og så er det ikke et problem
..
Fx kan du få 512 MB 2700mhz Kingston ram for ca. 600 kr... Men priserne varierer meget.. og med 512 MB skulle det ikke være nødvendigt at investere mere foreløbigt

de ca 1000 kr for en trådløs router lader til at være det sådan en fyr koster for tiden... En alm router (der kræver at du trækker et kabel op til din computer ligger mellem 300-500 kr)
Alternativt kan i købe en ekstra IP-adresse (TDC prisen er vist 10 kr/måned) Det kræver ikke en router - men du skal stadig trække et kabel..

Mvh
/Niels
Hej Niels

Du kan tro jeg glæder mig..

Tak for svarene biggrin

Halsen Steffen.. biggrin biggrin

Steffen
Hej igen "Smukkesteffen" - jeg har svaret dig i et andet indlæg som om du var meget ældre, men det ændrer jo ikke noget, men jeg må lige sige til dit spørgsmål her, at jeg har købt utroligt mange computere hvert år da jeg har et firma, og da jeg er en stor dreng køber jeg dem altid hjem til mig først for at prøve dem (læs: nyde dem), men efter nogle monstercomputere fra diverse firmaer købte jeg så en Dell - godt nok en til 10 t.kr. men for mig er nydelsen at jeg ikke aner om den er startet eller ej. På arbejde har jeg en tilsvarene og den gør, at man ikke kan være i rummet, og den var dyrere end Dell.

Så skulle jeg vælge i dag (køber 2-3 om året) var det Dell - men køb ikke på deres hjemmeside - ofte kan du spare 750 kr. på TV2 og andre sider, hvor de popper up og giver denne rabat, hvis du bestiller den via dem.

Ret useriøst efter min mening - men en skøn computer er det, og lyden har de helt tjek på.

Mvh. JørgenE
Annonce
Og så må jeg lige vide - hvor er Arrild hvor du kommer fra - ikke at jeg kommer og besøger dig, men det er sjovt at vide hvor i landet man kommer fra..... ?

Mvh. JørgenE
Vil nu stadig helst bygge min pc, så ved jeg at jeg får noget ordenligt. Ikke fordi jeg skal tale dårligt om Dell, Compaq, IBM men synes sku ikke man får noget for pengene opg tingede i sætter sammen er en hurtig cpu og langsom harddisk, grafikkort så den er fuld af flaskehalse, men sådan er det vel. Det er service aftalerne de lever af fra firmaer.
Til dig steffen, så nyd du dine 512 mb ram, for der er ingen spil der bruger mere alligevel, efter mange test og lign. er alt over 512 mb blær ihvertfald til spil. Du skal nok hellere ligge penge tilside til et nyt grafikkort, når det bliver for langsomt. smile Held og lykke med den.
Fortsat - uanset hvad du siger, er Dell første computer jeg har, som jeg ikke kan høre, og for mig er det væsentligt, da jeg hører på min dyre "billige" der lyder som et lokomotiv hver dag på arbejde - den anden har jeg hjemme, men det er også kun til jeg får råd, så selvom den kun er et år gammel, så ryger den ud, for det gider jeg ikke høre på!

Der kommer snart en hardcore PC til salg på Køb-Salg-Bytte !

Mvh. JørgenE
Ok Jørgen måske skulle man overveje....

Mon ikke et sæt høreværn kan klare opgaven....

Væmligst Njord tongue

MVH Njord
Hej JørgenE

Arrild ligger 12km. syd-vest for toftlund.... biggrin

Hilsen Steffen.. biggrin :mrgreen:

Steffen
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis