Hvad hedder dette (gamle) lampe udtag/dåse ? (og kan man få et låg til den)

Hej Alle,

Kan nogen hjælpe med at opklare, hvad denne dåse hedder, og evt. hvor man kan få fat i et korrekt låg / udtag til at montere.

Der er ca 40mm mellem hullerne, og det er vist nok, et 3.5mm maskineskrue gevind der sidder i den. (3mm ryger igennem, 4mm kan ikke få fat)

Den er monteret i et ældre loft rundt midt i en stuk roset. Selve dåsen er konisk og ikke lige til at pille ned, da den er bredere end hullet man kan se. Der er ingen bund i dåsen, da jeg kan se den er monteret direkte på træ.

Alternativ, hvordan kan man gøre det pænt / lovligt, hvis man ikke kan få fat i et original udtag til denne.

Kan nogen hjælpe ? :)


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner en NES metalring. Den var mindre end LK`s 700 dåse. Så der kan ikke købes noget nyt der passer. 

Nu det er en gammel installation så kan denne fra GENBYG LINK måske bruges. ( de står som reserverede i 3 dage ) 

Det er før lykkedes med held at bruge en almindelig passende spånskrue op i sådanne gevind huller



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 26-06-2019 22:27:56

Det ligner en NES metalring. Den var mindre end LK`s 700 dåse. Så der kan ikke købes noget nyt der passer. 

Nu det er en gammel installation så kan denne fra GENBYG LINK måske bruges. ( de står som reserverede i 3 dage ) 

Det er før lykkedes med held at bruge en almindelig passende spånskrue op i sådanne gevind huller


Mange tak for dit bud! Er det så meningen, at man monterer porcelæn's soklen oven på metal ringen - og til slut skruer toppen på soklen ?

Og ved du om de gamle porcelæn's dåser/sokler fåes med 3 klemmer (til 2 tændinger) ?


Jeg var lige tilbage med linket, og der er der et billede hvor låget er skruet af. Det ser ikke ud til at der på nogen måde kan være plads til en fast klemme mere. Selv om det ligger lidt ved siden af det lovlige ville jeg nok lægge en samlemuffe oppe under låget. 

Eller montere en moderne udvendig roset neden under udløbs dåsen / ringen.

Jeg har ikke været alle muligheder igennem hos genbyg, tror der var mere end 400 muligheder i denne kategori. Så du må selv trevle det igennem og se og der er noget bedre.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis