Indlægge ekstra strøer

Hej alle

Jeg er i gang med at lægge nyt gulv i et køkken, og har nu lagt strøer og klimaplader til gulvvarme. Jeg har dog glemt at lægge ekstra strøer ned hvor jeg skal fræse ud til vendinger.
Min umiddelbare tanke er, at jeg kan prøve at lave vendingerne så de overlapper en strø, for at give så meget stabilitet som muligt, og da der skal sættes køkken ovenpå, vil de fleste vendinger ligge lige i kanten af soklen alligevel så der vil ikke være så meget trafik på den del af pladen. Derudover kommer der 9mm mdf plade ovenpå som skal virke trykfordelende.

Mit spørgsmål er, om jeg kan gå videre eller om jeg skal have lagt flere strøer ind, og i så tilfælde hvordan jeg bedst gør det, når spånpladerne er lagt? Da der skal være en køkkenø, kommer nogle af vendingerne til at være midt i rummet.

Min plan efter dette er ud over varmefordelingsplader og rør, gulvpap, 9mm mdf som trykfordeling, støjdæmpende gulvunderlag og til sidst svømmende parketgulv.


/Jacob

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jacob

Jeg stod selv i samme situation i en mellemgang. Jeg har brugt 25mm klimagulv og 14mm svømmende gulv som afslutning, og besluttede mig for ikke at ligge gulvet om da jeg konkluderet at det alligevel skulle et ret kraftigt slag til bryde klimapladen da den ligger i fer/not. Hvis pladen lå alene, så havde jeg gjort det om, da den alene i vendingen ikke er ret stærk.

Måske en tømre herinde har lidt erfaring, og kan komme med et godt indspark :)


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis