Kombinere Fermacell med Knauf Akustikpaneler

Hej LDS'ere

Mig og min kæreste har købt et hus fra 1972, som vi overtager om 3 uger. I den forbindelse ønsker vi at renovere det inden indflytning. En opgave er at udskifte loftet. I stedet for det nuværende listeloft er det vores ønske at få glatte lofter med gips. Her vil vi gerne have en slagfast løsning kombineret med akustikfelter. Med hensyn til akustikfelterne er vi ikke i tvivl: Knauf leverer de pæneste løsninger.

I og med vi gerne vil have en slagfast gips-løsning (og ikke mindst enlags!) er vi i tvivl om, hvilke produkter vi kan anvende. Der er jo tale om to forskellige produkter, som jeg ikke er sikker på er kompatible med hinanden. Derfor lyder mit spørgsmål:

Er det muligt at kombinere Fermacells fibergips med Knaufs akustikpanel (Knauf Designpanel)

Hvis ikke, hvad vil den bedste alternative løsning så være?

Med venlige gør-det-selv hilsner

Nikolai

Hej LDS'ere Mig og min kæreste har købt et hus fra... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fermacel er ganske rigtig skruefast, men en sansegynge ville jeg stadig ikke hænge op direkte i pladen. Og når der er forskalling pr. 30 cm så er ungen ligeglad med om der gynges 15 cm til den ene side eller til den anden. 

Jeg har her lavet 4 rum med lofter med 1 lags gips. Det ene loft har jeg glemt at bruge spartel tape i samlinger og det har nogle meget fine revner. De 3 andre har fået samlinger forstærket og der er der ikke revner. Det er fra 15 - 1 år gamle. 

Så JA jeg ville nøjes med 1 lag gips. Jeg mener ikke det er muligt at bruge 2 lags gips sammen med akustikplader som jo skal være 1 lags.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så lægger man lige gipsstrimler bagved hvor lydgipsen ikke er perforeret, hvis man ønsker 2 lag

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også