Genetablere Markvej

Vi har en Markvej som er groet til i græs (1m højt). Vejen er meget ujævn og ca 200m lang

Hvad ville være den rigtige måde at genetablere vejen? Jeg har slået græsset. Og tænker at smide 10cm stabil grus på ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Noget af det bedste er knust beton, men det kræver at overjorden (muld) skraldes af, men så (lavet korrekt) kan vejkassen osse bære tung trafik.

 

Find en maskinstation eller en entreprenør der har en vejhøvl til at jævne vejen. 200 meter koster ikke alverden at få rettet til. Toplæg evt. med stabilgrus/knust beton eller knust asfalt.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

hvis du ønsker der ikke skal vokse ukrudt op i vejen igen vil jeg anbefale minimum 15 - 20 cm stabilgrus  . der vil stadig med tiden komme ukrudt men ikke nedefra 

Pas virkeligt på med genbrugsmaterialer såsom asfalt og beton. Nogle kommuner har intet imod dem mens andre eks. Egedal forureningskorlægger ved knust asfalt

Få mindst skriftlig ok til det specifikke materiale med mindre at det er et friskt råstof.

Beton fåes ikke endnu med renhedscertificat, men finder man et stykke PCB fuge i udlægget risikerer du enten kortlægning eller krav om oprensning.

Skriv en PM  hvis du vil høre erfaringer

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis