Ny havetraktor - zeroturn?

Jeg overvejer at købe en ny havetraktor.


Jeg har en Stiga Park pro nu med 4wd som jeg egentlig er meget glad for da den kan komme rundt alle steder og trækker virkelig godt. 


Men vi har fået lavet ny have hvor vi er gået fra at have 2500 m2 græs til ca 6500 m2 græs der skal klippes, og det tager simpelthen for lang tid med min Stiga, desuden får jeg sindssygt ondt i nakken af at køre på Stigaen, ved ikke hvorfor.


Jeg har læst og hørt at zeroturns kan gøre det meget hurtigere, er det rigtigt? Og hvordan er de i ujævn terræn og har de krafter nok til at man kan spænde en trailer efter dem?


Jeg bruger min havetraktor meget hele året rundt til at køre med brænde, halm til dyrene, køre møg ud fra æselskuret osv, så det er vigtigt at den nye skal kunne trække en trailerfuld møg.


Jeg har også haft robotplæneklipper i tankerne. Jeg fik tilbud to robotter, men det render op i 57.000, og det synes jeg er lige pebret nok 


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Om en Zeroturn er hurtigere afhænger jo af hvor stor du køber den, generelt er hobbyhavemaskiner ikke beregnet som "trækdyr" det kan hydrostaten ikke holde til på længere sigt, de er jo kun bygget til at "slæbe sig selv"

Har kørt en del på sådan en her, den er ret effektiv, og kan holde til at trække diverse ting, den har 2 særskilte hydraulic pumper, og 2 oliemotore en på hver hjul.men koster jo så også en del. Link

Hvis du køre meget, hvor der er ujævnt, kan et luftaffjedret sæde gøre underværker, det fik jeg monteret.



Vi prøver igen, i morgen --

Ja okay, den ligger en del over mit budget  Jeg havde forestillet mig noget i 30.000 kr klassen, evt brugt.


Jeg har tidligere kigget på nyt sæde til min Stiga, men har ikke umiddelbart kunne finde nogle der passer til min med affjedring. Et nyt sæde til min uden affjedring koster ca 2900 kr, det er helt sindssygt så dyre dele er til den.


Så du mener ikke de billige zeroturns vil kunne opfylde mine behov?

Alternativt kan du overveje at købe en "billig" zeroturn til at slå græs. Også finde en gammel havetraktor, der hat ædt klippebordet, til kørsel med vogn. Dem kan du finde meget billigt på gul og gratis. 

Ja det var også en mulighed...


Overvejer godt nok kraftigt at få en 450x automower. Er lige blevet færdig med vores store græsareeal, der er omkring 4000 m2, det tog mig halvanden time   

Ja så skal du nok kikke brugt, hvis du stadig er lun på en zeroturn..

Men robotklipper er da en fed ting, hvis man har en plæne der er velegnet til det.



Vi prøver igen, i morgen --

Tror det bliver en robotplæneklipper. Har godt nok tænkt over det længe, men tror det bliver sådan en   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis