Alternativ til wirsbo/uponor gulvvarme

Lynene i forrige uge ser ud til at have gjort lidt mere skade i vores nye hus end jeg troede. Udover vores Nilan genvindingsanlæg, kan jeg nu også se at vores wirsbo (uponor) cosy radio system også er gået sig en tur. Fælles for de to ting er at de benytter sig af en gammeldags strømforsyning med en transformer, og ikke en switching psu som moderne elektronik gør.

I stedet for at betale kassen for at holde et gammelt system i live, tænkte jeg på om jeg kunne installere et nyere gulvvarme system i hytten, som også var mere tidssvarende? Jeg har 8 kredse i huset, men hvor 2 af dem er koblet på samme kanal på styreenheden. Telestaterne virker som de skal.

Det er “kun” vores styreenhed der er gået, og telestaterne vil jeg helst undgå at udskifte. Er der et system i kan anbefale?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har nu fået en række tilbud fra VVS'ere på det nye system, og tilbudene varierer en del, og er helt op til over 30.000 kr for installering af systemet. Så vidt jeg har forstået er de gamle telestater kompatible med det nye system, da det dybest set er en 24V aktentuator, eller har jeg forstået det helt forkert?

MVh
Christian Dagnæs

Hvis du investerer i en styring der bruger trådløse termostater er det da en simpel GDS opgave at udskifte en gulvvarmestyring.

Da jeg selv gjorde det tog det under to timer totalt, så var den nye styring installeret og programmeret. 

Så vidt jeg husker så kostede styringen (Danfoss) omkring 4500, inklusive 6 termostater, så der er vist penge at spare....


 

Hideout skrev den 26-06-2019 18:28:04

Hvis du investerer i en styring der bruger trådløse termostater er det da en simpel GDS opgave at udskifte en gulvvarmestyring.

Da jeg selv gjorde det tog det under to timer totalt, så var den nye styring installeret og programmeret. 

Så vidt jeg husker så kostede styringen (Danfoss) omkring 4500, inklusive 6 termostater, så der er vist penge at spare....

 Ja, det tør siges at det kan gøres billigere ;) jeg er også chokeret over at prisen er så høj, da der bare er tale om at sætte et elektronisk apparat op. Uponor har endda videoer som guider en igennem opsætningen, så det kunne ikke være nemmere!

Jeg er ret chokeret over de priser man giver mig 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis