Yanmar 1GM10 svær at starte og problemer i tomgang

Håber lige der skulle sidde en derude der har oplevet samme problem som mig.

Efter en repararation af min Yanmar 1GM10 samt rep. Af topstykke har jeg det problem at motoren er svær at starte, og svær at holde i tomgang.

Den skal have 2/3 gas før den starter (hvilket ikke har været et problem før i tiden), den kører lidt ujævnt, men ellers ganske fint når den først springer igang. Når den kører “hugger” den lidt i det, næsten som hvis den engang imellem ikke får brændstof. Når jeg sætter den i tomgang holder den sig kun med besvær igang (og jeg har prøvet at justere på tomgangsskruen, dog uden effekt).

I tomgang kommer der lidt sort røg. Når jeg giver gas igen, tager det tid inden den kommer op i omdrejninger, og den ryger en lillebitte smule Hvidt.

Den bruger ikke olie, og der er ingen olie med ud i kølevandet, om end måske hvad der kunne være lidt diesel.

Den har lige fået nyt stempel, stempelringe, slebet ventiler, nye ventilsæder, og paraplyer. Alt er samlet jf. Håndbog, med tilsvarende momenter, nye pakninger, pakdåser osv.

Dyssen skal trykprøves imorgen.

Selv tænker jeg problemet ligger i dyssen eller pumpen, men hører meeeget gerne fra nogen der har gode råd, eller prøvet noget lign.


0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis