70’er hus - nyt gulv/isolering

Hej

Jeg er i gang med renovering af vores “nye” 70’er hus. Gulvene er meget slidte, og det er ikke muligt at slibe dem mere. Derfor vil jeg lægge nyt gulv, og i den forbindelse isolere samt (måske) etablere gulvvarme.

Jeg kan se at der ca er 16-17cm hulrum under det nuværende gulv, ned til et betonunderlag. Jeg kan læse mig til at man i nybyg laver 30cm isolering, og ved renovering laver ca 20cm. Jeg har desuden læst her på siden at der er nogle lovkrav herom. 

Mit spørgsmål er så:

Er disse lovkrav nogle man bør følge ved renovering, eller er det okay at jeg isolerer så meget jeg nu kan? Det vil jo så blive 10-15cm, hvis der også skal være plads til at støbe gulv ovenpå isoleringen med varmeslanger til gulvvarme.

Alternativt skal jeg banke betongulvet op for at få de 20-30cm, hvilket jeg selvfølgelig helst vil undgå.

Jeg har endnu ikke fået helt styr på tykkelsen af de forskellige “lag” der skal være, men det er det jeg er i gang med nu :)

Som det måske fremgår af mine manglende fagtermer, er jeg ikke håndværker, men nyder dette efterhånden omfattende renoveringsprojekt :)

Mvh Christoffer

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal gøre det ordentligt, når du gør det. Bank betonlaget op og få den rette mængde isolering i. Evt kan du nøjes med 23 cm sort isolering, som isolerer som 30 cm hvid isolering. 



Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis