Appstyring til Nilan anlæg

Hej

Er der mon nogen som ved om der findes moduler/enheder, som vil kunne få mit nye Nilan 302 combi polar til at kunne styres via app eller anden online mulighed?

Det er desværre begrænset med info på nilans hjemmeside. Så vidt jeg kan Google mig frem til, findes der et produkt som hedder Nilan connect til IHC modul. 

Jeg har netop monteret en CTS602 HMI touch. Det er fint, men ingen app- eller online styring desværre..

Vh Thomas

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Faldt lige over dit spgm.

Nu ved jeg ikke om du har kigget på Nilan Gateway. Jeg er gået DIY vejen hvor jeg på min Nilan Comfort 302 anvender Home Assistant (var allerede kørende til styring af bl.a. lys) samt en modbus USB (som jeg dengang bestilte via Amazon da det var billigere end direkte ved producenten). Modbus er så koblet Nilan og jeg kan så udlæse og skrive til alle modbus registrer internt i anlægget. Eks. udlæser jeg alle værdier og har lagt i et teknisk diagram for anlægget.

Der er også lavet funktioner til stop / start, justering af hastighed mv. Altsammen kan så styres eks. via Home Assistants egen app.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis