Puch maxi tænding osv

Hej forum

Her på det sidste har jeg haft problemer med min puch maxi k.

Jeg kom hjem fra skole, og ville indstille lidt på tomgangen ´´ imens den var tændt`` fordi jeg ikke syntes det var ordentlig, da jeg så slukkede den og ville prøve at starte igen, gad den ingenting. har haft flere personer ude at prøve at indstille tomgangen og luft, uden held.

jeg læste så at det kunne være platinerne, jeg fik så købt sådan en. da jeg kom hjem var jeg så så heldig at få den startet, hvor jeg faktisk fik den til at kører godt igen, men da den så stod i tomgang gik den ud, og har ikke kunne starte igen nu? hvad kan det skyldes? og skal jeg bare skifte platinerne igen? eller hvad. 

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ved siden af platinerne sidder der en kondensator, det kan være den der driller.

yderligere kan det også være tændrørshætten der er ved at være træt.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

hej Neubert.

for omkring 3-4 uger siden købte jeg helt nyt tændingssæt hos thansen, hvor den godt kunne køre, men så ikke kunne starte dagen efter, læste dog så også det kunne være kondensatoren der var stået af, så købte en hel ny men der var dog intet held, købte så en ny platin, hvor den så kunne køre, den kørte kort omkring de 2-3 timer, og så gik den ud og har ikke kunne starte derefter igen? skal jeg købe ny kondensator og platin igen? og er det normalt de står af så hurtigt? 


det skal lige siges, der sidder 68,4 cc på og standardt kaburator. 

bruger et ngk b9hs tændrør og platinen er indstillet til 3 mm cirka, hvor den startede i første hug. men dog ikke gider starte igen 

det kan ikke være andre ting? som gør at den ikke gider starte?



okay, tror du skal mistænke din karburator så, sådan en størrelse cylinder skal jo have noget at leve af.



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

har en 16mm dell'orto kaburator, som den faktisk startede med i første hug? men så gik ud? tænkte så det var da mærkeligt, og skiftede til den standarde igen, hvor den så startede i første hug igen? hvad kan problemet med den så være?


Annonce

så er spørgsmålet hvordan cylinder og stempel/ringe har det, om der er kompression nok på den 



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Cylinder er helt ny, skiftet for omkring 1 uge siden, har tjekket kompressionen? og den har massere af det


skal jeg prøve at skifte platiner og kondensatoren igen? og se om der er held?

er tændingen indstillet ordentligt ? 



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

er ikke 100% sikker, men da den sagtens kunne starte før? hvad kan det skyldes? og hvad anbefalder du tændingen skal være? når der er tun dele på, og det et ngk b9hs tændrør?


Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis