Puch maxi tænding osv

Hej forum

Her på det sidste har jeg haft problemer med min puch maxi k.

Jeg kom hjem fra skole, og ville indstille lidt på tomgangen ´´ imens den var tændt`` fordi jeg ikke syntes det var ordentlig, da jeg så slukkede den og ville prøve at starte igen, gad den ingenting. har haft flere personer ude at prøve at indstille tomgangen og luft, uden held.

jeg læste så at det kunne være platinerne, jeg fik så købt sådan en. da jeg kom hjem var jeg så så heldig at få den startet, hvor jeg faktisk fik den til at kører godt igen, men da den så stod i tomgang gik den ud, og har ikke kunne starte igen nu? hvad kan det skyldes? og skal jeg bare skifte platinerne igen? eller hvad. 

Hej forum Her på det sidste har jeg haft problemer... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

tændingen skal stå så platinerne begynder at åbne lige en snert før stemplet er i top


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

selve anker pladen tændingen sidder på, har nogle skruer rundt i kanten som løsnes lidt og så er det ud med tændrøret, der plejede jeg at stikke en skruetrækker ind og stå på toppen af stemplet, så er det ellers stille og roligt at dreje svinghjulet i omløbsretningen og holde øje med skruetrækkeren samt platinerne.

så kan du se hvornår de begynder at åbne i forhold til stemplets vandring.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

kan man indstille platinerne? imens ankerpladen ikke er skruet ordenligt fast? så man kan indstille den samme tid som med platinerne?

eller hvad mener du præcist


når ankerpladen er justeret ind, så skruer du den fast og derefter kan du justere platinerne på den skrue de er skruet fast med 



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce

okay, tak for hjælpen

det prøver jeg senere.

og skriver til dig om det har lykkes og at der er liv i den


velbekomme.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Når du stiller på afstanden til platinerne, ændre du også tændingstidspunktet, så start med at indstille platinafstanden, kan ikke huske hvad afstanden skal være, men mener det er 1 mm. (har du en skydelære, så sæt den ned i tændrørshullet og kør stemplet i top, aflæs skydelæren og læg 1 mm til, når så du drejer svinghjulet, og stemplet rammer skydelæren, så skal platinerne lige "røre på sig")

Så indstiller du tændingen, så platinerne lige akkurat begynder at åbne 1mm før stemplet er i top.

Har du tjekket om der er gnist på tændrøret når den ikke vil starte ?

Har du skiftet tændspolen også ? og prøvet med et nyt tændrør ?


Vi prøver igen, i morgen --

hej je_ns

ja den knister, det gjorde den også før jeg skiftede platin og kondensator, men da jeg skiftet de 2 ting, kunne den godt starte? og gik så død og kunne ikke starte mere efter der


Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis