Køb af stor trailer med tip - hvordan sparer jeg penge?

Hej

Vi skal til at bygge hus i foråret og jeg skal i den forbindelse have fat i en ny trailer. Jeg skal bruge den til transport af materialer og evt. bortkørsel af jord. Derudover skal den fungere som "affaldscontainer" under byggeriet således jeg ikke har udgifter til container og ligeledes ikke skal se på den :-).

Jeg har kigget på en Humbaur HUK 202715 med eltip der står til 31.000.

https://www.kongeaa.dk/humbaur-huk-202715-el-tip.html

De har desuden en brugt - 2 år gammel der står til salg 3.000 billigere

https://www.kongeaa.dk/humbaur-huk-huk-202715-eltip.html

Jeg syntes 31 af de lange er mange penge for en stålkasse med hjul og jeg har derfor trawlet nettet godt og grundigt igennem - det er dog ikke lykkedes mig at finde den billigere nogen steder. Jeg syntes desuden den brugte trailer er latterlig dyr i forhold til en ny - i min optik giver det ingen mening at frasige sig garanti for 3.000 kr når den ovenikøbet er 2 år gammel.

Har i nogle erfaringer med om der kan diskuteres pris med dem? Kender i andre steder der er billigere? Er der nogle tricks jeg skal kende til?

mvh Henrik

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi fik et tilbud på 2 stk 2700 kg trailer, hos kongeå, prisen var da lavere end på deres hjemmeside. Men det var til mit arbejde, så ved ikke om de givere mere rabat til erhverv.



Vi prøver igen, i morgen --

Er dit mål at kører frem og tilbage med al bygge materiel/affald i en trailer til et helt hus byggeri. Det bliver mange timer du kommer til at bruge. Alle de bygge materialer du skal bruges bestilles ved bygma/stark/... leveret så du ikke skal bruge tid på dette, og nu ved jeg ikke hvad en container koster, men tror du kommer langt for 30000 plus du spare en masse tid 

Trailerforum i Hørning kan jeg anbefale. De er også til at snakke med.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
groundz skrev den 23-06-2019 21:16:58

Er dit mål at kører frem og tilbage med al bygge materiel/affald i en trailer til et helt hus byggeri. Det bliver mange timer du kommer til at bruge. Alle de bygge materialer du skal bruges bestilles ved bygma/stark/... leveret så du ikke skal bruge tid på dette, og nu ved jeg ikke hvad en container koster, men tror du kommer langt for 30000 plus du spare en masse tid 

 Ja, jeg kører selv affald væk. Jeg skal selv lave alt indvendigt så jeg kommer til at køre en del med trailer. Hovedparten af jorden bortkøres med vognmand, men jeg vil gerne have muligheden for selv at køre nogle læs når der skal laves belægning osv. Jeg har lavet regnestykket flere gange og en trailer skal der til :-). Desuden er min nuværende trailer ved at være slidt op.

Hvis det ikke absolut skal være en Humbaur kunne du tage en tur til Østbirk hos Trailergården. Eller kikke på nettet. Deres Eduard ser da ok ud. Har selv en Neptun derfra som jeg er meget tilfreds med.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis