Hvad er dét?

Hej, 

Jeg har en Hyundai Accent fra 2004 benzin. I dag så jeg at der er en "beholder" som står under minimum mærket. Men jeg aner ikke hvad det er. Det er ikke olie til servostyringen, for på den står der "power steering" på. Den ene at de to på billedet må være bremsevæske. Men hvilken? Og hvad er den anden så? 


Håber at I kan hjælpe mig ud fra billederne. For har ikke manualen til bilen 🙄

Jeg kunne ikke komme til at uploade billeder i indlægget (fejl i forumet?) så jeg har lagt billederne her: https://imgur.com/a/tZWIFJ1 og https://imgur.com/M2pEbVl 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sandsynligvis til din kobling, hvis den da er hydraulisk, det er for øvrigt bremsevæske der skal bruges.

Men kik efter utætheder, den bør ikke bruge væske 


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, men det SKAL være bremsevæske. Det er en væske med ret høj kogepunkt.


Søren O

Mon ikke er er en hoved- eller slavecylinder, der sveder . Det bure være kontrolleret ved serviceeftersyn.


 

Nu er det jo lds, så service eftersyn... Bruger du sådan noget uldal på en bil fra 2004. Olietypen står som oftest på selve låget.

PS: Onkel Harald sælger noget  ganske fint motor rens.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce

 Jeps, Peter! Har blandt andet en Fabia st car fra 04. Den får skiftet olie og rendt over med smårep hos VW mand. Og går gennem syn med lukkede øjne - hver gang! Det jeg hentydede til i indlægget var, at rigtig mange spørger om råd på nedbrudte biler, der ikke har haft hjælmen åbnet i årevis. Det er jo ikke evighedsmaskiner.


 

Uldal og PeterR - I snakker russisk til mig 😂 Hovedcylinder og motorens?!

Det et rigtigt at service er ikke noget jeg bruger. Den var til service for halvandet år siden, men ved ikke om den fik lavet noget med koblingen. Jeg kører kun 10k km om året. Og Bilen skal blot holde et halvt år til næste syn, hvor den ikke går igenmem pga rust. Så er det ikke bare at toppe op med noget olie og se hvad der sker?

@uldal, kan bare se du ikke er helt tabt bag en vogn mht. viden om alt muligt, så jeg fik da tanken, du måske selv laver dine service. Selvfølgelig kan fysiske forhold gøre, at du ikke kan. 

Sidespring: kom til at tænke på en bruger på bilbasen, der beskrev hvordan han havde poleret matte forlygter op. Han beskriver så til sidst at han var lidt længer om det, fordi han var født "uden arme" og brugte fødderne til alt. 

@steelman motorrens, dit motorrum kan faktisk renses og vaskes. De så bare noget dirty ud, andet var der ikke i det. Beskidte ledningsnet give e.k.s. tit problemer om vinteren, da strømmen kryber uden på e.k.s. tændrørs ledningerne.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

PeterR, godt ord igen. Naturligvis skruer jeg en smule selv, men der ER en årsag til, at mekanikere får svendebrev. Og jeg tyr til de lidt ældre med ældre biler. Det er nemt nok når skaden ER sket. Sidst feks sagde den gråhårede “skruer”: vi skal lige holde et øre til den forkæde. De har det med at smide den når de lyder sådan.

Til trådstarter: påfyldningslåget sidder på en beholder med vædske, der forsyner hydraulikken, der igen hjælper din udkobling, så du ikke skal bruge alle benkræfter på at træde den ud. Under beholderen sidder hovedcylinderen, som giver udveksling til koblingen. Men nede i koblingshuset, for enden af gearkassen, sidder en lille hjælpecylinder på armen, der udløser koblingen. Hvis der mangler vædske, får de to ikke tryk nok til at armen kan rykke helt ud. En sidste ting er dog, at din kobling rent faktisk kan være slidt op.  Og så skal du jo til at læse annoncer.


 

Ja, man kan jo aldrig vide, hvem der sidder i den anden ende :o)

Mener kæde problemet var overstået med Fabia 04, håber jeg da, da min kone har en Fabia 04, 1,2 64Hk, tror nu rusten tager den før motoren går. Det går pludselig hurtigt med rust på de fabiaer. 

Undskyld til trådstarter at jeg high-jacker din tråd.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis