Låg i rionet - hvad hedder hegnet?

Hej

Jeg er træt af ræven så ønsker at lave et låg til min hønsegård. Havde tænkt rionet i 5x5 som er så stift at jeg kan skære det til og have det henover gården uden at skulle lave en kluntet ramme. Vil samtidig gerne kunne vippe det op hvis jeg skal ind i gården ( gården er ikke så høj ) 

Men hvad hedder den slags net? Alle steder er det 10x10 eller større. Man må da kunne få mindre masker ???

Pfh tak

Mvh

Anders



There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

søg på rionet 50x50 eller 5x5 masker..  eks. som her link


Nu ved jeg ikke hvor stor gården er, men jem og fix har noget panelhegn som er meget stabilt. link



Vi prøver igen, i morgen --

En ræv har svært ved at hoppe over 1 meter, men det kan ikke udelukkes. Den vil forsøge andre ting først, såsom at finde huller eller grave sig under.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den kan kun komme ind oppe fra i min går og det gjorde den ved højlys dag i forgårs. Og vi bor i parcelhuskvarter.  Derfor tænker jeg et let låg som ikke ødelægger det æstetiske ved at skulle afstives på alle mulige måder. Det fra Jem og fix er interessant hvis jeg vidste at en ræv ikke kunne komme igennem. Er der nogen der ved det ?


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Jeg har selv noget panelhegn fra jemogfix (ikke for at holde ræven ude)

Maskerne måler 45 x 195 mm, så er ret sikker på ræven ikke kan komme igennem.

og det er super stabilt, så ræven kan ikke bøje det så hullet bliver større.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Lige til info. så kommer en ræv fint over et 1,80 m svær trådhegn med en gås på 3-4 kg. 

Det er også mine erfaringer. Derfor låget. Har fundet 5x5 rionet men skal bestilles online og derfor i alt for store mængder. Nogen ideer til hvor man kunne skaffe det ellers?


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Det panel hegn som låg kan en ræv ikke komme igennem. Den kan tænkes at hoppe op på taget og prøve, men med de masker har den ikke en chance for at stå og arbejde med at komme igennem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvorfor ikke vælge rionet 10x10 cm ? selv har jeg vildthegn med samme maskestørrelse og der har aldrig været ræv igennem i 30 år (kun mår).  

Ps. Nu ved jeg ikke hvor stor din hønsegård er, men har du overvejet fast tag af fx. klare plast trapez plader.

Jamen det har jeg overvejet, men var netop i tvivl om bæstet kan komme igennem den størrelse maske. Tanken var at hvis jeg skulle investere noget i det så skulle jeg være sikker på at det virker. Tænker dine erfaringer gør mig tilbøjelig til at prøve den løsning. Så kan jeg nemlig også hente det 200 meter væk til en god pris fremfor at bestille på nettet til 2000kr for 5x5 ender i med den mængde jeg skal bestille 


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis