Låg i rionet - hvad hedder hegnet?

Hej

Jeg er træt af ræven så ønsker at lave et låg til min hønsegård. Havde tænkt rionet i 5x5 som er så stift at jeg kan skære det til og have det henover gården uden at skulle lave en kluntet ramme. Vil samtidig gerne kunne vippe det op hvis jeg skal ind i gården ( gården er ikke så høj ) 

Men hvad hedder den slags net? Alle steder er det 10x10 eller større. Man må da kunne få mindre masker ???

Pfh tak

Mvh

Anders



There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
Hej Jeg er træt af ræven så ønsker at lave et låg... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er tag over halvdelen, men ønsker det ikke over resten grundet højden på gården. Jeg vil gerne kunne kigge ned til dyrerne.


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Helt sikkert. Har også et dejligt stort hønsehus med ståhøjde. Men gården er placeret så det ikke er ønskeligt at have den højere, derfor den ønskede løsning.


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Skyd ræven! - eller sæt en fælde op (gør det, der ikke er forbudt)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En robust hønsehund skal nok holde ræven væk - her er inspektøren i aktion.   


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 25-06-2019 02:47:19

En robust hønsehund skal nok holde ræven væk - her er inspektøren i aktion.   


 Jeg viste ikke der fandtes mini-ræve   Hvad sige inspektøren mon så til en arrig hun-grævling (med unger)? er den så osse lige så kål(kold)høgen.   

Inspektøren er en dreven jagthund. Den stiller kun vildtet uden at skade det. Det var bare en rævehvalp der kom på afveje. 

Ræven led ingen overlast, men lærte en vigtig lektion - man skal holde sig langt væk fra inspektøren.   

Den korthårede hønsehund er ikke bange for noget i denne verden. (Det ses bl.a. på alle de skrammer den har pådraget sig i årenes løb - dyrlægen siger den ligner en gammel kriger).   

Inspektøren har også for længst fundet ud af at grævlinge larmer mere end de er farlige.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kom lige til at tænke på episoden med den ruhåret Bella som familien fandt bidt ihjel for nylig ved Store Andst nær Vejen.   dæleme en trist historie.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis