Permanent blænding af yderdør

Vi skal lukke et hul fra en yderdør, men det med at murer op i samme sten eller nogen der ligner synes jeg altid bliver grimt. Andre ideer? Jeg tænker selv et fast glasparti med matteret glas. Indefra bliver der væg for. Så det er kun for det udvendige syns skyld. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uanset hvad du fylder hullet ud med, vil det ligne en afblændet dør. Kunne du forestille dig at camouflere det, ved at sætte et vindue i med “normal” højde - som resten af huset og i samme type karm, som de andre, og så lave en fyldning under i aluminium, der er pulverlakeret i samme farve som vinduesrammerne.


 

Velkommem på siden.

Nu finder der også vinduespartier med glas helt ned, så der ikke skal anvendes fyldning. 

Jeg vil helt klart mene det vil være en fornuftig løsning at blænde af med et sådant vinduesparti.

Jeg har selv planer op det næsten det samme, jeg satser dog på at finde passende mursten så det kan komme til at ligne de andre vinduer. Da vi fik udskiftet døre og vinduer, købte jeg også vinduet til at blænde døren, så det er på lager. Der er dog lige "et par ting" der skal gøres inden.


Søren O

Tak! 

Jeg sælger nybyggeri til daglig, så ser en masse, men jo ikke på et ældre hus. Så rart med sådan en side her. 

Jeg tænker netop også et glas parti hele vejen ned og så i samme farve som de andre vinduer. Og så skal trappetrin selvfølgelig væk.. 

havde også tænkt i ivarplank eller zink fx. Men tror det kommer til at se for “moderne” ud på et 70’er hus.. 

Maria, det er netop derfor jeg foreslår et alm vindue. Et 70’er hus med en rude til gulv signalerer netop “her har været en dør”.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis