søral belægning efter sten, hvordan funderes bedst?

Hej. 

Jeg er i gang med at fjerne fliser i et område vi gerne vil have samme belægning som resten af gården. Hvordan griber vi det bedst an? belægningstenene ligger i afrettet sand, vil man kunne putte 5-8 cm søral direkte på dette og vil det være funderet ok, så alt ikke skrider? 

Der etableres et lille fald mod marken, så regnvand løber væk, derudover etableres ny afvandingsrende, hvor den nuværende er, denne kobles til ny faskine der også etableres i marken.

Jeg kan se vi i vores gårdplads bare har jord under det eksisterende grus vi har nu. 

Meningen er at vi skal fjerne noget af den eksisterende grusbelægning i gårdspladsen og putte ud der hvor fliserne er lige nu, for at få samme bund i det hele og dernæst lægge 5-6 cm lyst søral over det hele. 

Vil dette lyde som en acceptabel måde?

 Jeg kan pt ikke få lov til at sætte billeder ind   

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har gravet lidt ud og lagt 10 cm stabilgrus og vibreret. Udlagt et lag perlegrus. Fungerer perfekt. 


 

Umiddelbart er der hårdt stabil grus som underlag når jeg fjerner det afrettede sand. Jeg må se om det er nok, jeg skal hvertfald have fjernet 5-6 cm ned mod marken for at få korrekt fald. 

Umiddelbart er der hårdt stabil grus som underlag når jeg fjerner det afrettede sand. Jeg må se om det er nok, jeg skal hvertfald have fjernet 5-6 cm ned mod marken for at få korrekt fald. 

Hvis det virker hårdt er det fint nok. Det bare vigtigt at faldet er i underlaget. Men til sådan et projekt er det ikke dårligt og få nogen med det rigtige grej til at hjælpe


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis