Kan elektrikeren arbejde med denne kabelføring til skur ?


Hej


Jeg er i gang med at bygge isoleret skur og har trukket 5x1,5 kabler rundt i vægge og skal til at lukke dem af, men vil høre om min kabelføring er til at arbejde med for elektrikeren, for så er den korrekt så kan jeg selv sætte forfradåser/loftsdåser i og trække kablerne ud og bare få ham til at tilslutte det hele.

har vedhæftet et skema over hvordan jeg har trukket og hvad intentionen er - de blå ledninger er strøm ind i skuret og ud igen til carporten


Jannik



p /p
Hej Jeg er i gang med at bygge isoleret skur og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hej


har opdateret skitse med input fra elektrikere - så endelig ser således ud - og da jeg ikke turde tage chancen og trække 3 leddet de forkerte steder tænkte jeg at med 5 leder over alt så kan jeg ikke helt fucke det op for elektrikeren da det er surt at sætte vægge på og lukke alt inde for at få at vide at halvdelen ik vil virke pga der skulle ha været 5 leder et sted :D 


p /p

Nu er installationen så blevet udvidet kraftigt. Hvilke afbrydere skal tænde hvilke lamper? Det er ved at gå helt galt, så skriv lige hvilke lamper, der skal tændes hvor. Desuden afhænger kabelføringen også af den fysiske placering i rummene.


fase

Jeg har lavet lidt om på din skitse, som forudsætter, at du bruger 5 leder kabel som anført i begyndelsen af dit spørgsmål. Der er ikke taget hensyn til den fysiske placering af lamper og afbrydere, da den ikke er kendt.


fase

Afbryder 8 skal tænde alle 3 loftudtag

Ved ik om udendørslamper på ha konstant strøm (er hue outdoor der tændes vi timer/sensor) ellers skal  7 og 11 kunne slukke for dem.

5 leder overalt ja


p /p

Når du har 5 leder overalt, kan det du skitserer, lade sig gøre med den viste kabelføring.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis