Husquarna Rider 111b problem

Hej LDSer. Jeg har en Husquarna Rider 111b som jeg har lidt problemer med. Når jeg har brugt den ca 30min begynder den at trække noget langsomt. Det virker ikke som om motoren går ned i omdrejninger den kører bare ikke så stærkt. Når jeg så slukker den og venter 5min starter den igen trækker den fint igen. Kan det være noget med hydrostaten? Måske trænger den til nyt olie? Håber der er nogen der har et godt forslag. VH Martin Hansen. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis hydrostaten er ved at være slidt, vil den typisk have de symptomer.

Med at den efter olien er bleven varm, mister den trækkraften.

Ved ikke om det hjælper at skifte olien, men det skader da ikke.

Har du tjekket trækremmen til hydrostaten er i orden.. 


Vi prøver igen, i morgen --

Kender ikke lige din model, men prøv at ring til det lokale Husqvarna værksted, hvad de siger.

Hvis traktoren har været brugt til at trække tunge havevogne og lignende, giver det ekstra slid på hydrostaten, da de ikke er beregnet til at trække noget udover maskinen.

Jeg købte for 2 år siden en brugt Hustler zeroturn, der var 8 år gammel, den kørte uden problemer, men valgte at skifte olien i hydrostaterne, den gamle olie så noget træt ud, så jeg tror da den havde gavn af en ny omgang olie.

Kikkede lige olien for en måneds tid siden, den så stadigvæk fin og klar ud.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tror jeg prøver at skifte olien til at starte med så må vi se om det ændre noget. 

Ja det er da et forsøg værd..

Jeg brugte noget fuldsyntetisk 15W-50 til min, det var det fabrikanten af gearet (Hydrogear) foreskrev.

brugte denne her link

 Putoline N-Tech Pro R+ 15W50 4 liter


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Det er da en motorolie. Jeg troede man skulle bruge noget specielt olie til hydrostaten?

Ja det undrede også mig lidt, men det var hvad der stod i manualen over gearene. 

"ZT-2200 (eZT®) 15W50 engine oil"    sakset fra manualen.

Og som jeg kunne læse mig frem til på nettet, ville en fuldsyntetisk olie være det optimale valg.

Men det er jo ikke sikkert det er det samme til dit gear, som nok er et andet fabrikat.




Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis