Isolering af kolonihavehus /bjælkehus

Hej,

Jeg er kommet til den erkendelse at der skal isolering til indvendigt i min kolonihave. Det er et bjælkehus bygget med not og fer hvilket giver ca. 15 cm ved samlingerne. Det gør det “nemt” at sætte et skellet op og isolere indvendig med afslutning af feks. gipsplader - mine spørgsmål er: 

1) er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ift. vindpap, dampspærre mm (og rækkefølge) eller er det bare at gå i gang?

2) Vil man i stedet kunne bruge disse komprimerede isoleringsplader (de fylder jo kun 5-10cn) eller fungerer de ikke på et træhus?

Ser frem til jeres svar

Mvh, ND

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg forstår, har du 150 mm til isolering. Men du bør skyde lister op bagpå bjælkerne. Herpå monterer du vindpap. Øg dybden med reglar så du kommer op på ønsket isoleringstykkelse, feks 200 mm. Monter isoleringsbatts mellem stolper i to lag. Når første lag er klar, monteres dampspærre. Derefter yderste lag og beklædning. Nu ved jeg ikke, hvor langt du har mellem stolper, men det bør ikke overstige 600 mm.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også