Pop-up ventil sidder fast

Hej

Jeg er i den lykkelige situation at jeg har lavet helt nyt badeværelse for 1 år siden. I den forbindelse skulle der indmures et badekar. Af flere forskellige årsager fravalgte jeg at lave en lem til afløbet på badekarret (vi skal til at sælge, har aldrig haft problemer med afløb, helt nyt badekar etc.). Nu oplever jeg imidlertid at pop-up ventilen ikke vil åbne igen efter den er lukket.

Er der nogen tricks til at åbne sådan en ventil eller er der kun den tunge vej og banke hul ind til afløbet og klare det nedefra?

mvh Henrik

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at sætte en sugekop på, så du kan trække den op.

Alternativt kan du med limpistol eller sekundlim lime eet eller andet fast på proppen, du kan få fat i.


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!

Du kan sætte støvsugeren på, med et lille mundstykke.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kan man godt trække den op selvom fjedermekanismen ikke virker? 

Er "hætten" på den ikke til at skrue af.  Eller misforstår jeg, hvad du mener med en "Pop up ventil" ? I vore håndvaske har vi også "pop up" lukkere. Der kan hætterne bare skrues af. Drejes simpelt bar af med hånden. Derefter renses fjeder mv. som sidder indbygget i "hætten". Så spiller det hele igen.


Det ved jeg ikke men den sidder fast nede så har ikke kunne prøve. Jeg tror jeg prøver med noget fastlimning af et eller andet

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Pres med tre fingre, hårdt, og drej mod uret. Det plejer at virke.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det har jeg prøvet, men den sitter fast 😊

så bank på den stille med en hammer til kalket har løsnet sig

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Altså den kan godt bevæge sig, den popper bare ikke op når man trykker den ned


Tror det er fordi at proppen er skruet for langt ned, så du ikke kan trykke langt nok ned til at den releaser. Men den kan skrues af, spørgsmålet er bare hvordan du vil gøre og hvor ihærdig du er :)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også