Stormsikring af regnvandstønde

Hej. Er der nogen, der har forslag til hvordan man stormsikrer de runde regnvandstønder? De skal jo nødig hive tagrender og det halve hus med. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.
Det er nyt for mig.... Hvis tønden er fyldt vejer den lidt over 200 kg, og der skal da noget af vind til at vælte den omkuld.
Er den tom, så vejer den jo næsten ingenting, og kan vel ikke lave alverden af skade.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Læg evt et par betonfliser i bunden

Et patentbånd om tønden, fæstnet på husmuren. Så skal huset flyve med tønden.

Jeg har lagt fliser i bunden af min - men det er ikke nok, hvis den er (næsten) tom og det blæser kraftigt. Så patentbånd er nok den bedste løsning.


Mvh. AllanE
Annonce

Hej. 

Jeg har også smidt en betonflise i bunden af min - den er ikke smuttet nogle stedet endnu. 

Men det hele kommer jo an på, hvor udsat den er placeret ;) 

Men prøv med en flise/fliser først, og hvis det ikke er nok, så kan du gå igang med div. Forstærkning til væg osv. :) 

Da aftapningshanen sidder et stykke oppe på tønden så vil der altid stå vand i bunden , og det er nok vægt til at stabileser den ..................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Tak for jeres indlæg. Jeg tænker at gå med patentbåndet🤔 Min have ligger vist ovenpå en grusgrav, så mine tønder vil altid være tomme 😄

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis