Lave Knivholder på plæneklipper

Hej

Købte sidste efterår en plæneklipper hos harald. Har fungeret ok. Men på det sidste lød den underligt når den skulle igennem halvhøjt græs(10-12 cm).

Pillede kniven af, som iøvrigt let bliver sløv, og opdagede at den not på knivholderen er knækket af. Ser ud som om knivholderen er lavet af støbejern. Har kigget på harald. Men den de har er slet ikke maen til min. De mener den skulle passe på min nyere model. Men det er jo tydeligt den ikke kan. Så der kommer jeg ikke videre. De forhandler heller ikke den plæneklipper mere. Kun knive til den.

Jeg tænker på, om der er noget lim, som er stærkt nok til at holde eller om der er andet jeg kan prøve?

Mvh

Adell


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En under 1 år gammel plæneklipper, som ikke kan holde på kniven? Det må da være en garanti sag. Indlever maskinen til forhandleren, og lad dem om besværet med at finde reservedele.

Enig med jenshøj. 

Jeg har lige været ude i det samme problem med en ødelagt knivholder på en plæneklipper jeg havde fået og hvor jeg ikke kunne finde reservedele til den. Jeg gik til min lokale plænmeklipperforhandler og spurgte om han ikke havde noget der passede til min maskine og det viste sig at det havde han, jeg var dog nød til at købe en ny kniv også da tapperne til at holde kniven fast var anderledes på den nye knivholder. Jeg har en fornemmelse af at mange plæneklippere, specielt i den billige ende, er næsten ens og man kan bruge reservedele fra et mærke på et andet mærke.

Ja, det kunne naturligvis være en mulighed hvis intet andet kan gøres. Jeg kunne måske købe en knivholder til en af deres andrw modeller og håbe diameteren er den samme, men hullerne passer ikke til min kniv.

Her er billedet af den der skulle passe. Alle kan se den er helt anderledes end min, undtagen harald nyborgs reklamationsafdeling.


 

Billedet af din knivholder, ligner det den er lavet af plast...

Hvis du skal prøve at redde den, skal du lave en notgang og bruge en løs not, som på metal modellen de har.


Link knivholder 


Vi prøver igen, i morgen --

Ja det kunne jeg prøve. Plastik er min næppe. Den er tung som jern.

Hvor køber man disse løse not eller er det noget man selv kan lave?


 

Annonce

Ja så er det jo nok noget støbejern af en slags..

Du kan bruge almindelig jern til at lave en not af, eks et stort søm.


Vi prøver igen, i morgen --

Det er ikke så nemt at lave notgang i et bundhul, så en fuskerløsning kunne være, at bore hul ind fra siden og skrue en pinolskrue i. Brug evt. en skrue som er for stor til notgangen og fil to flader så den passer. Det forhindrer samtidig at den kan skrue sig løs.

Hilsen Johnny


Johnny cnc
Johnny cnc skrev den 21-06-2019 08:25:51

Det er ikke så nemt at lave notgang i et bundhul, så en fuskerløsning kunne være, at bore hul ind fra siden og skrue en pinolskrue i. Brug evt. en skrue som er for stor til notgangen og fil to flader så den passer. Det forhindrer samtidig at den kan skrue sig løs.

Hilsen Johnny

 Ja det ville være en super god måde at lave det på, eks en M10 gevind, så kan du få godt med materielle, når du filer de to flader.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, det er jo lidt hårdt at slibe i med en håndfil. Men at bore et hul på 10mm i et stykke på 26mm, vil vel svække den meget. Det er så også kun skruens 10mm som stikker ind i notgangen.  Men må prøve at file og måske bruge en nedstryger til siderne.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis