Tilslutning af komfur

Hej

Jeg er lige flyttet ind i ny bolig men det ser ud til ovnen endnu ikke er tilsluttet.. er der nogle der kan fortælle hvilke ledninger skal tilsluttes til væggen? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis farverne i udløbsrosetten er rigtige, skal du slutte den blå i dit kabel til 4 og 5 i ovnen og til den blå i rosetten. Den gulgrønne sluttes til jord i ovnen og til gulgrøn i rosetten. Brun sluttes til 3 i ovnen og til brun i rosetten. Den sorte sluttes til 1 og 2 i ovnen samt en sort i rosetten. Jeg er dog i tvivl om du har en 3 faset gruppe i din tavle. Det fremgår ikke helt tydeligt af billedet.


fase

For at finde ud af om der er 3 faser i din roset, er du nødt til at måle. Du kan også se på din gruppetavle, om der er en gruppe med 3 sikringer i. Det vil nok være det letteste. Det kan også være, at du har en 2 faset installation (gruppeafbryderen til højre i billedet). Et billede af selve gruppeafsætningen vil måske kunne afgøre det.


fase

Jeg kan evt lige ringe til viceværten og spørge ang faser..

Men der står her på billedet det 2 faser?

Når der på måleren står 2 faser har du kun 2 faser. Så er opgaven for dig blot at finde de 2 faser mellem de 3 ledninger brun-sort og sort. Det kan jeg ikke klare uden at måle på stedet.


fase
Annonce

 jeg må lige ud og anskaffe en måler så.. tusind tak for hjælpen der blev jeg lidt klogere ;)

Lige over måleren sidder der en gruppeafbryde med automatsikringer. Ved at afmontere låget kan du se hvilken af lederne der er brugt i det 5 leder kabel. Der sidder 2 plastskruer der skal drejes 1/4 omgang.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis