Dåser med R134a kølemiddel?

Hvor købes disse dåser henne til selvopfyldning?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har både manifold og vacuumpumpe mangler bare dåser med middel. Kan se man kan få dem i Tyskland.

Disse dåser kan (med overtryk så de kan påfyldes på lavtrykssiden af systemet) i blandt andet UK og USA.

Jeg har aldrig set dem i Dk eller vores nabolande, nok fordi der er så meget afgift og miljøtillæg til det ikke kan betale sig.

Blot til info er r134a ikke altid gas i et a/c system, det handler om temperaturen og trykket. Under rette forhold bliver det faktisk til væske hvorfor det kan være lettere at påfylde her 🙂 derfor måles væsken også i gram når den påfyldes/aftappes.


Henrik
henrikhansen1 skrev den 20-06-2019 12:29:44

Blot til info er r134a ikke altid gas i et a/c system, det handler om temperaturen og trykket. 

 

Fuldkommen rigtigt, men r134a er kun væske når den er sat under tryk. Derudover er det en gas der ikke må slippe ud i atmosfæren og derfor er det kun autoriserede A/C værksteder der kan købe det.

Projektet er absolut uegnet til hjemmefusk, få det gjort hos en autoriseret prof.


uldal skrev den 20-06-2019 15:14:33

... men er det fordi du tror du sparer noget eller for spændingen. Jeg kunne forestille mig scenariet, at der er en læk på systemet og du alligevel skal afsted for at få skiftet Oringene el lign.

 

Du har formentligt ret. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen lækager. Den ene Schraderventil "hænger" så jeg mistænker den for at være årsagen til det manglende kølemiddel (der er ingen tryk på systemet whatsoever). Planen er at sætte vacuum på og se om systemet kan holde det, skifte begge ventiler + tørreren og så evt. påfylde kølemiddel+olie selv.

De kan jo ikke gøre det bedre på værkstedet alligevel. Hvis lækagen er meget lille påfylder de jo også bare kølemiddel - det gjorde de sidst og det holdt en halv sommer og gæt hvor resten er henne (ja det røg jo nok i atmosfæren....). Det render hurtigt op hvis der skal fejlsøges, kølemiddel af og på osv. evt. skiftes en slange eller to som man ellers kunne have fået til 1/10 af prisen på eBay.

Mon ikke du skulle skifte værksted til et mere professionelt værksted. Normalt er der tilsat et sporstof, som gør at lækager kan ses med UV lys. Når du ikke ved, hvilken slange, det drejer sig om, kan du jo kun fejlsøge ved at skifte slanger indtil fejlen er fundet. Så køb et komplet sæt slanger på eBay og skift slangerne, så burde fejlen ikke mere være slanger. Kunne det tænkes, at der var andre fejlmuligheder?


fase

Puggie, har du et link til tysk sted der har r134a. Det er nu ikke noget problem at få det på, man kan købe værktøjet på ebay - amazon, og der er masser af youtube videoer der viser hvordan. Mest lavet af amerikanere. Der ovre er det almindelig at gøre det selv. Var på ferie der ovre sidste sommer. Var inde i en "thansen" kæde der over. $10 for en refill R134a og ca. 150 for værktøjet. Dette med sportstof. Nok mest til os med biler der taber 10% om året uden der nødvendigvis er en defekt. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hvis der ikke er en defekt, hvor bliver de 10% så af?


 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis