Trailer-renovering..

Hvordan er det nu lige med reglerne vedr. trailer.? Jeg er ved at gennem-renovere min gamle trailer, en 375 kg Brenderup. Selve stellet og hjul ophæng fejler absolut intet (og der er helt nye dæk), men der skal ny (træ)kasse på. Jeg har så fundet en mig en kasse magen til (der næsten er som ny) i præcis samme mål.

Mit spørgsmål er: Både den gl. kasse (som skal skrottes) og den nye kasse har hver deres egen gule nummerplade på - men hvilken bør jeg anvende? Der er ikke reg. papir på den nye trailer-kasse.       

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På min tilsvarende trailer er der hugget et stelnr. i chassisrammen samt at der sidder en pånittet mærkeplade på kassen. Hvis det er det samme på din så ville jeg bruge nummeroladen som svare til stelnr. og så bytte den mærkeplade over på kassen som er svarende til stellet. Men om det er lovligt ved jeg ikke, men ved at bruge den nrplade som er din gamle så slipper du jo for at omregistere den.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ja det var det der var tanken - nemlig at slippe for omreg. altså under forudsætning af at det er lovligt. Jeg kan dog ikke finde noget stelnr. (hvor plejer det præcis at være hugget ind på chassisrammen?) og der er ikke mærkeplade på den nye trailer-kasse (det var der iøvrigt heller ikke på kassen som er skrottet).   

Min er en brenderup 1150s der sidder stelnr. hugget i oversiden af den højre trækstang mellem kobling og kasse. Hvis der slet ikke er nogen mærkning af den skrottede eller den nye kasse så er der jo ingen som kan se at den er skiftet. Så vil reg att jo stadig passe med chassiset.

Ps nu betaler man jo ikke vægtafgift af disse små trailere, men strengt taget så skal nr-pladen som bliver i overskud vel indleveres til motorkontoret/synshal.

Sakset fra skat

Du afmelder traileren hos en nummerpladeoperatør eller i en af vores motorekspeditioner, hvor du afleverer nummerpladen.

Det gælder også, hvis du har skrottet traileren. Du kan ikke afmelde traileren i Motorregistret.

I vores motorekspeditioner koster det 60 kr. at afmelde en trailer. Nummerpladeoperatørerne afgør selv, om de vil opkræve et beløb for at afmelde en trailer.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tror bare jeg smider overskuds-nummerpladen i postkassen hos vores lokale nummerpladeoperatør (synshal), og så smutter jeg igen - gider ikke betale for at komme af med en nummerplade.   

Ps. Jeg fandt iøvrigt det 8 cifret stelnr. præcis det samme sted - tak Kovas.

Der er bare den hage ved den løsning at synshallen kan se hvem som er ejer af nr pladen og kan sende en regning. Hvis ham der har solgt dig kassen ikke vil ha nr pladen ville jeg da bare folde den sammen og smide den i beholderen til metal/glas.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Der er bare den hage ved den løsning at synshallen kan se hvem som er ejer af nr pladen og kan sende en regning. 

Så går regningen vel ikke til den ny ejer af ladet, men til ejeren af nummerpladen. Så bliver det ikke Frank Chr., der betaler. Så efterlad pladen hos den tidligere ejer, og lad ham om, hvad der skal ske med pladen.


fase

Ved I hvad, pladen bliver klippet itu og rydder i jerncontaineren på genbrugspladsen, så er der ingen som har unødige udgifter.    

Frank Chr. skrev den 20-06-2019 15:23:53

Ved I hvad, pladen bliver klippet itu og rydder i jerncontaineren på genbrugspladsen, så er der ingen som har unødige udgifter.    

 Det vil så sige at den forrige ejer stadig står som ejer af en trailer. Det bliver så hans sag og ikke din.


fase

Det er kun kassen (ladet med nummerplade) som har været opbevaret på lager i årevis der eksister, hvor imod selve chassisrammen er skrottet for længst, hvorfor ved jeg ikke. 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis