sds boremaskine

Jeg er på udkik efter en sds borehammer pris lejer er omkring de 1600.

den skal være fra bauhaus da de giver 5 års garanti på alt værktøj

hvad skal man gå efter der er bosch,makita,dewalt,metabo

hvor mange optagne watt skal den helst være på, den skal have mulighed for mejsel funktion til det lette og mulighed for alm borepatron 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Watt er ikke så vigtige, mere afgørende er power til slag. Der skal den helst være 3 J eller over.

Min AEG har både SDS- og alm. borepatron der kan klikkes af og på.


nu har jeg kigget på dem bauhaus har og syntes det er svært og overskue hvad der er bedste valg da de nævner 2 watt typer og de ligger i den lave ende af joule

slag tallet har det noget og sige, nu skal den kun bruges til småtteri 

Slagtallet har noget at sige den dag du skal bore i beton, tro mig.


syntes det er svært og gennem skue hvad der er bedst til prisen for dem der har et højt slag tal har en lille motor dewalt er jeg ikke meget for de virker lidt for gule/discount i materiale valget. 

makita/bosch er dem jeg ser på

Jeg har en Makita der minder om denne

https://www.bauhaus.dk/makita-borehammer-sds-plus-med-makpac-kuffert.html

og den er jeg super glad for

Annonce

Jeg har lige købt en ny dewalt til kr. 900,00 Den virker super. Den kan ikke tage almindelig borepatron. variabel hastighed, 710 W 2,0 J Jeg kan se at man kan købe selvspændende borepatron med sds plus hos Primus Dk til 100,00 kr

Har haft 2 lignende dewalt i 10-12 år. De var i en blandet kasse på en konkursauktion ved et byggefirma. Så jeg kender ikke alderen på dem, men de har kørt meget. Den ene fik defekt afbryder for 1/2 år siden og den anden tager ikke fat i gear længere. Når jeg får tid så skiller jeg den ad og ser om det kan rep. Desværre er det 2 lidt forskellige modeller, ellers var den ene nok slagtet så der kunne blive en god tilbage.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

er denne noget værd, den har alm patron incl 

https://www.silvan.dk/bosch-pbh-2100-sre-borehammer?id=2660-7433274&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=V%C3%A6rkt%C3%B8j%20%3E%20Elv%C3%A6rkt%C3%B8j%20%3E%20Bore-%20%2F%20skruemaskiner

eller 

https://www.prishammeren.dk/shop/dewalt-d25134k-borehammer-7601p.html


Boschen er for svag. Dewalt maskinen ser god ud, den ville jeg vælge.


Bent Andersen skrev den 21-06-2019 20:47:56

Boschen er for svag. Dewalt maskinen ser god ud, den ville jeg vælge.


  nu opdagede jeg så at dewalten ikke kan låse knappen i håndtaget det vil jo gøre det nemmere hvis man engang skal lave riller eller andet med mejsel.

Du skriver bosch´n er for svag vil den ikke virke til alm opgaver den er jo ligsom ret billig, halve pris 

Jed udtrykker bare min mening.

Om man kan låse knappen i håndtaget er en funktion jeg aldrig har haft brug for. Undtagelsen er en håndboremaskine i en borestander. Men da jeg nu har en søjleboremaskine er det heller ikke længere et behov.

Og jeg foretrækker at en maskine ikke kører videre af sig selv hvis der sker noget.


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis