Haveslangen ryger af, og det fosser ud :(

Tak for opmærksomheden :)

Kort version:

Hvad hedder sådan en dims der selv slukker for vandet efter ca. 20-30 min ?

 

Nu er det efterhånden sket for mange gange: jeg glemmer at slukke vandet efter en havevanding.

Så ryger gummi slangen af slangekoblingen og så har vi balladen.

Hele natten fosser vandet ud...

En løsning må findes; derfor læner jeg mig op af jer gør det selv guruer

Jeg tænker noget med en dims der selv slukker efter en given tid.

Sådan en fætter jeg skruer direkte på hanen, der skal have et tryk og så forbliver åben i nogen tid (20-30 min).

Noget i stil med svømmehals bruserne, der efter et tryk, forbliver åbne i en (alt for kort) periode.

Hvad hedder de? Hvor finder jeg sådan en dims?

 

PS: Det må gerne være en anden løsning.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man kan få noget der vist hedder vandingsure som så vidt jeg ved virker ligesom et tænd/sluk ur til julebelysningen. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Man kan da få kontraventiler som sættes på vandhanen før koblingen, som så lukker af for vandet hvis koblingen hopper af.

Frank Chr. skrev den 19-06-2019 14:43:08

Man kan da få kontraventiler som sættes på vandhanen før koblingen, som så lukker af for vandet hvis koblingen hopper af.

 Kan du ikke forklare det lidt nærmere? Det må da være muligt at sætte slangerne sammen, så de ikke går fra hinanden i koblingen. Alternativet er at vænne sig til at lukke for vandet.


fase

Hvilket mærke bruger du ? 

Min erfaring er at billige koblinger og slanger ikke holder til at ligge med tryk på i længere tid ad gangen. Så springer slangen af koblingen.

Jeg bruger altid slanger og koblinger af kvalitet, og jeg lukker også for vandet efter vanding. Men det smutter da en gang i mellem af få husket at lukke for vandet, men da jeg bruger kvalitets koblinger/slanger bliver det siddende sammen.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce

Prøv at skifte koblingen på din vandslange. Jeg havde også problemer med, at det røg af i tide og utide. Skiftede til en ny, køb ikke discount, og så var problemet løst. 


Mvh. Christian M
 

Prøv at google slangekobling med vandstop, de fås med gevind i den ene ende lige til at skrue på vandhanen.    

Frank Chr. skrev den 19-06-2019 19:35:58

Prøv at google slangekobling med vandstop, de fås med gevind i den ene ende lige til at skrue på vandhanen.    

 Og er så ikke en kontraventil. Det samme system kendes også fra luftslanger.  


fase
S. Fabrin skrev den 19-06-2019 23:00:37

 Og er så ikke en kontraventil. Det samme system kendes også fra luftslanger.  

 Hehe.. jeg kunne ikke lige huske hvad den slags vand-dimser hedder    men ret beset så går den vel kontra og lukker af for fremløb. 

Tak for det folkens!
Det var sku pænt af jer :)

Jeg har besluttet mig for at finde et vandingsur.
Mærke har jeg ikke lagt mig fast på, men det er jo heller ikke så vigtigt :)

PS: Kvaliteten af slangekoblingerne bliver også opgraderet ;)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis