Ulovligt gulvafløb

Min VVS hævder, at der ikke er noget i vejen her:

Se nedenstående billeder.


Det kan jeg simpelthen ikke tro, kan være rigtigt. Mureren (ja, for det er VVS's murer som har lavet det), sagde at "det bare skulle glittes, så ville det blive fint".

Efter glitningen, er det selvfølgelig blevet pænere, men nu ses tydeligt, at mørtel(som det føles som)kanten, lige under overristen, er ca 15 mm tyk, langs alle fire sider. Mener ikke at det kan være noget membranhalløj, da en sådan føles glat (mener jeg), og ikke ru som cement.

Håber nogen kan bekræfte min frygt for ulovligheden, for det nyinstallerede (sommeren '18) afløb, så jeg kan få afsluttet denne sag, der har stået på i over et år. Afløb er lavet om én gang! 

/Helle

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Afløbsskål og gulvristen skal være koblet tæt sammen uden brug af beton/mørtel, og i dette tilfælde vil der udløses en K3 i en tilstandsrapport.

Hvis det hele er nymonteret (kan ikke se hvad afløbsskålen består af på billedet), skal man bare følge monteringsvejledningen på produktet.

Kære Orla.

Mange tak for hurtig respons.

Afløbsskål er en Blücher rustfri stål. Jeg var i lejligheden, og tage nogle billeder, hvor der er glittet. Mener, at det bekræfter en K3.

Skal mødes med vvs'er i morgen, som i telefonen, nævnte noget med noget "dokumentation", han ville vise mig, i forhold til afløb.

Jeg kunne forestille mig, at han endnu engang prøver at overbevise mig, da jeg jo bare er en "fru Danmark"!

/Helle



Det ligner en ommer - hvis man kigger i Blüchers montage vejledning så skal der uanset valgt model ikke være synligt beton/mørtel imellem under -og overdel af skålen. På dit billede ser det ud som om de har nedstøbt den nederste del af afløbsskålen i betongulvet og derefter lavet et pudslag til afretning. Det betyder at den nederste del kommer til at ligge for lavt i niveau ift overdelen.

http://cache2.blucher.dk/55/ba/cc4d-b991-4204-8210-200a8c6d9299/domesticdrainsquare762351.pdf

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Er det ikke bare fliseklæb?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

BOFH: Det er præcis, det der er sket, da første gang flisebelægning, lå 4 mm, for højt ifht den gamle/eksisterende afløbsramme/rist. Jeg krævede at få det lavet om, men så ødelagde han afløbet (muligvis var det kun rammen?). Nu skulle der jo så niveau-reguleres, og så har han nok pladret et eller andet på, for at få rammen  op i fliseniveau.

christiannielsen: Det er muligt at det er fliseklæb, og det var også hvad vvs'er sagde i dag, og det jo  så ikke gjorde noget, når "der jo alligevel, er vådrumsmembran ude ved væggen" !?

Jeg mener dog stadig ikke, at der må være denne afstand, fra skål til ramme, og en vurderingsmand (andelsbolig, købers), påtalte det også.

vvs'er ville gå hjem, og undersøge nærmere.

/Helle

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis