Skal man benytte et patronhåndtag?

Hej Jeg står og skal udskifte en sikring i et kabelskab med denne type kabelliste: http://www.lemu.dk/catalog/products/sikringsliste-dz-2x63-a/8211960067 Skal man benytte et patron håndtag eller kan man trække sikringen ud manuelt med hånden (med isolerende handsker på)? Skal spændingen til gravstenen afbrydes af forsyningen eller kan man udskifte sikringen med spænding på? På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke åbne link, men regner med at det er din 0 eller din 1 sikringer. 

De skal skiftes med spænding på. Det bedste er naturligvis et patronhåndtag. Den findes med en handske så man ikke tager skade af den flamme der kan opstå hvis man sætter sikring ind hvor det er en kortslutning der er den oprindelige årsag.

I mangel af det bedste har jeg nogen gange skiftet dem med 2 isolerede tænger, og arbejdshandsker på. 

Men det er ikke for amatører, og det undre mig lidt at du spørger, for det burde være en del af uddannelse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Selvom det er næsten 14 dage siden, du stillede spørgsmålet, kan jeg ikke dy mig for at svare på spørgsmålet. Det drejer sig om udskiftning af en max. 63A diazed sikring. Hvis du ikke kan finde ud af, at trække håndtaget til den beskadigede sikring ud, bør du holde dig langt væk fra den operation, det er ikke for amatører at rode i kabelskabe.


fase

Undrer mig også en smule over spørgsmålet, for spørger man om det så besidder man ikke den uddannelse der skal til for at rode i et kabelskab!!!!! En lille fejl og bedemanden skal have et opkald....... 

og man hørte aldrig fra trådstarter igen...


kunne ikke lade være, ved godt jeg selv roder i dåser jeg ikke skal rode i.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sorry jeg ikke fik svaret på jeres indlæg.

Problemet er løst og det var ikke en 63A sikring men en 25A.

Jeg er ikke uddannet elektriker og det var hellere ikke mig der skulle udskifte sikringen men en autoriseret elektrikere, årsagen til jeg spurgte var at det lyd som om manden ikke viste hvad han lavede............men det gjorde han :-)

Tak for jeres tid og svar :-) 

Hej Jeg står og skal udskifte en sikring - sådan lyder starten på tråden. Det var ikke nemt at gætte at det var en anden der skulle lave det. 

Fint med tilbagemelding så vi sikrer os at du overlevede.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis