Bagerovn.

Hej med Jer.

Jeg har en 3 år gammel bagerovn, der pludselig ikke har det så godt mere.

Problemet er, at ovnen bliver alt for varm. Det som vi før bagte med 200 grader, brænder allerede ved ca 120 grader.

Jeg har prøvet at snakke med service-manden, men han vil ikke komme med ideer eller forslag. Han møder kun op på stedet, og så går taxa-metret ellers igang.

Er der nogen der ved, hvad jeg SELV kan gøre ??

PS. Ovnen er en varmluftsovn af mærket Blomberg.

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at måle den faktiske temp. i ovnen, det må jo være termostaten der er gået så den bliver ved at varme i stedet for at slå fra når den indstillede temp er nået.

Peter
Det lyder som om termostaten er defekt.

Nu kender jeg ikke lige den model termostat der sider i din ovn, er den med ekstern foeler??
Tak for hjælpen.

Jeg har ingen anelse hvilken type termostat der sidder i .

Mvh

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Ring eller tag forbi Karsbæks Hvidevare Service på Nordre Fasanvej inden på Frederiksberg (København).
De har en afdeling, hvor man kan købe reserve dele til alt, og hvor du rent faktisk snakker med en tekniker som ved, hvad han snakker om.

Jeg har engang været forbi og vil købe reservedele til en vaskemaskine - det vil han ikke sælge for det var ikke det, som var gået i stykker.. og jeg skulle bare lige flytte den og den dims og renser en si så kørte den igen. Og ved du hvad - han havde faktisk ret!! (det kalder jeg service)

Mvh,
jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis