12V udtag på PC

Hej.

Jeg har en lille Fm sender med 2 meters rækkevidde, oprindelig beregnet til at stikke ind ind i en cigarettænder i bilen og streame musikken fra et SD kort, med bluetooth eller tilslutte et jackstik fra en ekstern lydkilde og så sende det videre til en Fm radio i bilen på en valgfri frekvens.

https://www.harald-nyborg.dk/p13409/bluetooth-fm-transmitter

Husker jeg rigtigt, at 12V på PC PSU findes kun på det stik som går til bundkortet?

Vil PC kunne klare det, hvis jeg "låner" lidt spænding, på min stationære Win10 PC?  

Det kunne være sjovt at streame musikken fra PC, til min Fm transistor radio i køkkenet :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 18-06-2019 18:43:02

Jep, 12 V finder du kun på bundkortet.


 Kan det nu også passe. Alle ventilatorer plejer da at skulle strømfødes fra de firebenede stik der også går dvd-drev og harddiske. Og ventilatorerne plejer da at skulle have 12V......


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ja alle de stik der går ud fra strømforsyningen har da 12 v

OK, dårligt formuleret: 12 V finder du kun inde i PCen, strømforsyning eller bundkort.


Tak. 

Jeg har ( utroligt nok) ikke kigget i kabinettet på min Win 10 PC.  I Win XP tiden har jeg gjort det næsten dagligt.

Det lyder godt at det så mange ting kører på 12 V.  Så må den også kunne klare min lille sender.

Det skulle nok kunne lade sig gøre. For det første bruger sådan en sender sikkert ikke alverden af strøm, for det andet plejer strømforsyningerne til computere at være overdimensionerede, så der kan installeres  flere diske, et større grafikkort m.m.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis