Containerleje i Horsens og omegn, pris?

Jeg har planer om at grave ud til en "inspektionsgrav" i garagen. Påtænker at grave ud i 5 x 1,5 x 1,7 m (lxbxd) og graven bliver jo så lidt mindre når blokkene kommer i osv. 


Men vi snakker ca. 13 kubik jord som vel fylder 20  opgravet. Så det er mange gange at køre med trailer til genbrugspladsen .... Jeg ved ikke hvad der befinder sig i jorden af evt. gamle brokker osv.


Hvad skal jeg regne med en container koster hvis den står et par uger eller 1 mdr?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den koster ikke alverden i leje til gengæld skal du have taget en jordprøve når du graver så meget op. Men du kan prøve og ringe til en mindre vognmand og spørge om hvordan i griber det hele an


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Da jeg lejede en åben container hos Arthur Andersen Transport - Horsens til byggeaffald (blandet jord, murbrokker, beton til deponi) for 6 år siden, gav jeg omkring 500 kr for levering og 1000 kr for afhentning, jeg havde containeren i 14 dage, og containeren var bare fyldt op - læs proppet.

Går det an at kalde en inspektionsgrav for kartoffelkælder - for en kartoffelkælder har jo "låg" på - det har en inspektionsgrav normalt ikke.    

Ps. Jeg læser lige "Ved underjordisk byggeri er der et langt stykke hen ad vejen ingen begrænsninger.
”Det er lovligt at opføre en fritliggende kælder op til 1,25 m over terræn uden byggetilladelse, ja, og der er i princippet ingen grænser for, hvor meget man kan bygge under jorden. Man kan faktisk fylde det meste af sin grund med et ”hus” under jorden" 

Hmm.. måske man burde overveje en Batman-hule.   

uldal skrev den 18-06-2019 07:56:57

Der skal graves endnu mere op. Så dybt bør du have flere dræn. Noget andet er, at du skal benævne graven som kartoffelkælder. Modsat er den ulovlig.

Hvordan er det med de her dybder og grundvand? Jorden her er meget sandet og jeg er aldrig stødt på vand ved gravning, men har heller ikke gravet længere ned end ca. 100-110 cm. Måske kan jeg nøjes med blot 120-150 cm ??? Da de gravede fjernvarme nede i vejen udenfor huset var der ikke skyggen af vand at se og der var de vel nede i en 150 cm eller længere endda.

Hvad er jeres erfaring mht. kartoffelkældre/inspektionsgrave? Jeg er 185 høj og regner med at køre bilen henover graven og så løfte og understøtte med donkraft og bukke. Det forøger jo højden betragteligt, ihvertfald 20-30 cm som minimum. Hvordan med bredden på den færdige grav? Tænkte her 100 cm svarende til 2x 50 cm fundablokke, alternativt 80 eller 90 cm hvis jeg fletter enderne med siderne (hvis i forstår).


Planen er at bygge graven op i fundablokke og udstøbe i disse samt rundt om. Gulvet skulle bare være 5 cm betonlag. Masser af armering i det hele selvf.

Du skal lave din kartoffel kælder så bred, at bilen kun har lidt større bredde end graven, øh kartoffelkælderen. Ellers skal du række for meget ind over gulvet. Prøv om du kan se, hvor bred en professionel "kartoffelkælder" er. En revisionsgrav skal forsynes med oliudskiller og ventilation. Din skal selvfølgelig være forsynet med et par lysstofrør i hver side, så du kan se, hvad du foretager dig.


fase
Annonce

Har lige læst op på det. Der skal er kraftig jernkant monteres, ligesom armering skal svejses sammen med armeringen i bestående gulv. Der skal være flugtveje. Dvs 1 meter længere grav i begge ender. Olieudskiller og pumpe til vand, hvis bunden er under kloaken. Det gælder hvis huset bliver solgt med smøregrav. Ellers kaldes det en kartoffelkælder.


 

 Og rammen laves af vinkeljern, der vendes sådan, at der kan lægges brædder 1 1/2", som passer til 40mm vinkeljern, ned så hullet lukkes, så kartoflerne ikke fryser, og du ikke kører ned i hullet.   


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis