Hjælp en nybegynder - hvor er sommerventilen,

Hej alle, 

Jeg er lige blevet boligejer til et hus med fjernvarme - mit problem er at min kælder er varm, selvom alle radiatorer og guldvarme er lukket. Der er stadig rør der er meget varme ved indgangen til mit fjernvarme. Jeg har læst mig frem til at man kan lukke for en sommerventil, men er ikke sikker på hvilken en det er, samt om der er en varmepumpe tæt ved, se billedet


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Derudover kan jeg se at jeg i løbet af de seneste 20 dage har benyttet over 20m3 varme

Her er ventilerne nummereret 

1,3 fjern ind

2,4 fjern ud

5,6 luk dem så burde der ske noget

Vil dette have samme effekt som en sommerventil? Vil der stadig være varmt vand i badet? 

prøv det, så ved du.

Ventil nr. 5 lukker  for gennemstrømningen i måleren, og så har du hverken varme eller varmt vand. Dit billede viser ikke din varmtvandsbeholder / varmeveksler til varmt brugsvand. Prøv at følge fjernvarmerøret fra det kommer ind, videre til varmtvandsbeholder/veksler og tilbage til det andet fjervarmerør. Der må ikke være lukkede ventiler i dette kredsløb. Følg et af de andre rør. Der er også et kredsløb til gulvvarme / radiator. Det er dette kredsløb du skal have lukket.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis