Husqvarna havetraktor vil ikke starte

Jeg har en Husqvarna havetraktor, der ikke vil starte. Den gik i første omgang ud mens den kørte gennem højt græs (måske kvalt), startede efterfølgende, hvor den kørte en halv times tid. Så stod den en uges tid og har ikke startet siden. 

Når jeg drejer nøglen kommer der nogle gange et klik, andre gange ikke. Jeg har prøvet at jumpstarte den med kabler, og det lykkedes ikke.

Kunne det være batteriet der er afgået ved døden? Det er ret nyt, så det ville være træls.

Mit næste bud ville være starteren. Er der en måde at tjekke det på uden måleinstrumenter? Jeg har hørt nogen der kører strømmen uden om starterrelæet, men ikke i detaljer, så jeg forstod det.

Håber der er nogen der kan hjælpe, så den ikke skal til værksted for 500 i timen. 

På forhånd tak.

Jeg har en Husqvarna havetraktor, der ikke vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den startede i første hug da jeg parallelforbandt et bilbatteri, så jeg kan vel regne med at det andet batteri er helt dødt ikke?

Jeg prøver at jumpstarte det igen og se om det sætter liv i det, men jeg kan vel forvente at skulle købe et nyt et?

Som jeg skrev tidligere, prøv at lad batteriet op, før du kassere det.

For er problemet at traktoren ikke lader, hjælper det jo ikke med et nyt batteri.


Vi prøver igen, i morgen --

Enig med Jens, spænding skulle gerne stige en smule når motoren kører. Mht. til batteriet, er der her en måde at regenerer det på. Men batterisyre indeholder vist op til 40% svovlsyre, så husk handsker..  

https://www.youtube.com/watch?v=AcE7ErS-Pl8


 

Batteriet er ret nyt og vedligeholdelsesfrit, så der skal ikke fyldes noget på, men jeg har en lader liggende et sted, så jeg kan prøve at give den en omgang. 

Mange tak for jeres input, jeg arbejder lidt videre og skriver hvad jeg finder ud af :)

Jeg har nu kørt med den en tid. Min konklusion må være, at batteriet blev afladt og da jeg prøvede at lade den, ikke fik ordentlig stelforbindelse. Pt kører den super igen og jeg har ikke haft problemer siden.

Tak for al jeres hjælp. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis