"Antik" Hængelås beslag

Jeg er ved at sætte en gammel dragkiste i stand for en nabo, og jeg/han kunne godt bruge et "gammelt" hængelås overfald til at pryde kistens låg   

Jeg kan næsten se det for mig, men diverse søgninger giver kun moderne udgaver enten i messing eller galvaniseret stål.
Det vi leder efter er mere noget "antikt" sort jern... det behøver ikke være gammelt, men kan sagtens være nyt, bare det ligner noget gammelt.
Det næste er at det heller ikke må være alt for stort... jeg vil mene at 5-8 cm langt er meget passende.

Så hvis i lige ligger inde med en god hjemmeside, eller har et "på lager" der er til at betale, vil vi være meget taknemmelige   

Dette billede er mere for at i har en ide om hvad jeg mener, det skal bare være mere "antikt".
 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

https://tibberuphoekeren.dk/Har du kigget hos tipperup høkeren han har mange skønne ting. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for buddene.
De fleste kender jeg i forvejen og har pløjet dem igennem...
Det huer mig ikke særligt, men det kunne være at jeg skulle begynde at se mig om i udlandet, det store inder-net har jo mange kroge   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Engelske netbutikker er et mekka for efterligninger af beslag i alle afskygninger. 

Det samme gælde for franske forhandlere af genbrugsmaterialer - har du tålmodighed kan du samle et helt slot.   

Du kan også målrette din jagt ved at søge specifikt på periode eller stilart. Art and kraft i England og Nyklasisme i Frankrig kunne være et godt udgangspunkt

Spanske butikker har mange Art nouveau artikler og flere har også netbutikker, men der er det messing der dominerer. Det gælder specielt for Barcelona.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis